V Bratislave ste prvýkrát, páči sa vám toto mesto?
Priznám sa, nemal som veľmi čas si ho lepšie obzrieť. Videl som ju akurát z hotelovej izby.
Hovoríte o sebe ako o najúspešnejších aerolíniách na európskom nebi. Čo hovoríte na reči, že na palubách vašich lietadiel sú len opití a chudobní cestujúci?
Nemyslím si, že je to pravda, pretože našim zákazníkom určite nedovolíme, aby išli na palubu v podnapitom stave a oni to dobre vedia. Zároveň je veľmi ťažké opiť sa počas dvoj- až dvaapolhodinového letu, počas ktorého máte obmedzený čas na konzumáciu alkoholických nápojov. (Ryanair nelieta na diaľkových letoch, pozn. red.)
A málo peňazí na ich zaplatenie...
Máme rovnako chudobných, ako aj bohatých cestujúcich. A takisto sú na tom aj iné letecké spoločnosti. Pri počte 50-miliónov pasažierov ročne je jasné, že máme medzi cestujúcimi zastúpené všetky sociálne skupiny. Rozhodne nevidím žiadne rozdiely medzi našimi pasažiermi a pasažiermi napríklad Austrian Airlines.
V tomto roku sa vám nepodarila akvizícia írskej národnej leteckej spoločnosti Aer Lingus. Budete sa obzerať po iných aerolíniách?
Nie, naša snaha o odkúpenie Aer Lingus pretrváva. V tejto spoločnosti máme 30-percentný podiel a rozhodnutie Európskej komisie, ktorá nám neumožnila spojenie s Aer Lingus, sme napadli na medzinárodnom súde. Všetko bude závisieť od jeho rozhodnutia. Ale ak sa mohol Air France spojiť s KLM a Air Berlin kupuje LTU a dba, nevidím dôvod, prečo by Ryanair nemohol kúpiť Aer Lingus. Na trhu sa nenachádza žiadna iná letecká spoločnosť, ktorú by sme chceli kúpiť. Ďalší rozvoj našich aerolínií však možno očakávať aj v súvislosti s nákupom nových lietadiel. V nasledujúcich piatich rokoch získame 150 ďalších lietadiel a počet našich pasažierov sa zvýši z 50 na 100 miliónov ročne.