Nadchádzajúce federálne voľby, ktoré sa chystajú v Austrálií zalarmovali aj enviromentálne organizácie. Práve tie, vytiahli do boja proti vláde, najsilnejšie mediálne zbrane – marketing, PR a reklamu.
V reklamnom spote enviromentálnej skupiny Climate Institute účinkuje fiktívny deväťročný politik, ktorý vyzýva voličov, aby sa zamysleli nad budúcnosťou nadchádzajúcich generácií. Reklama tak apeluje na fakt, že ľudia v budúcnosti budú žiť v prostredí, ktoré im pripraví ľudstvo v minulosti. Riaditeľ inštitútu John Conor pre ABC.net.au povedal, že kampaň je dôležitým prvkom, ale hlavne nástrojom, ktorý by mal donútiť politikov a politické strany zamyslieť sa nad aktuálnymi klimatickými zmenami.
Austrálsky premiér John Howard odmietol podpísať Kjótsky protokol z roku 1997, ktorý stanovuje globálne ciele v oblasti znižovania emisií skleníkových plynov. Platnosť Kjótskeho protokolu z roku 1997 uplynie v roku 2012. Austrália patrí spolu s USA medzi najväčších znečisťovateľov ovzdušia planéty. Ani jedna z týchto krajín nie je signatárom Kjótskeho protokolu z roku 1997.
Zdroj: ABC.net.au, HNonline.sk