StoryEditor

Google začal testovať reklamu na mobiloch

17.07.2007, 12:48
Popredná americká internetová spoločnosť Google Inc. je opäť o čosi bližšie k potenciálnym zákazníkom. Tento krát v podobne reklamného programu Mobile AdSense, ktorý plánuje integrovať do stránok určených pre mobilné zariadenia.

Popredná americká internetová spoločnosť Google Inc. je opäť o čosi bližšie k potenciálnym zákazníkom. Tento krát v podobne reklamného programu Mobile AdSense, ktorý plánuje integrovať do stránok určených pre mobilné zariadenia. Google vyzval vývojárov internetových stránok určených pre mobilné telefóny, aby začali s testovaním reklamného programu Mobile AdSense. Pôvodný program AdSense bol určený len pre klasické internetové stránky prezerateľné len pomocou počítača. Mobile AdSense tieto „limity“ rozšírili a tzv. mobile contet (mobilný obsah) rozšíril aj pre trh s mobilnou komunikáciou.

Google Inc. požaduje, aby internetové stránky boli napísané v jednom z programovacích jazykov, ktoré sú určené a podporované mobilnými telefónmi. Konkrétne ide o jazyky WML (Wireless Markup Language), XHTML (Extensible Hypertext Markup Language) a CHTML (Compact Hyúertext Markup Language). Pokiaľ by boli webové stránky napísané v iných programovacích jazykoch, Google by nedokázal vyhodnotiť ich obsah (respektíve to čo je na nich). V podstate by to znamenalo, že program Googel AdSense by nedokázal ponúknuť relevantnú reklamu pre konkrétnu stránku.

V súčasnosti je Mobile AdSense v testovacej fáze, v takzvanom beta teste. Finálna verzia reklamného programu bude komerčne uvedená na trh až po tom, čo beta testeri v spolupráci s vývojármi vychytajú všetky chyby. Podľa posledných prieskumov je na svete približne 1 miliarda aktívnych užívateľov mobilných telefónov – pre Google Inc. to predstavuje budúci perspektívny trh ...

Zdroje:
http://www.pcworld.com
http://www.marketingvox.com

menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
28. apríl 2024 16:44