Turecký televízny export bude v roku 2011 rekordný. Tržby z predaja tureckých televíznych programov tento rok pravdepodobne prekročia hranicu 60 miliónov dolárov (asi 45,5 mil. eur). Informuje o tom Today's Zaman.
Tureckú produkciu nakupujú dve desiatky krajín. Najväčšími partnermi sú Bulharsko a Grécko. Cena sa podľa šéfa distribučnej spoločnosti Calinos Holding Firata Gülgena nezvyšuje; jedna epizóda tureckého programu stojí od 500 do 15 tisíc dolárov.
Calinos Holding stojí za 80 % exportu tureckej produkcie do zahraničia.
Na Slovensku sa turecké seriály objavili na Markíze, Doma aj Joj. Markíza od distribučnej spoločnosti Global Agency najskôr kúpila romantický seriál Tisíc a jedna noc (1001 gece), s ktorým dosiahla nadpriemerný trhový podiel 40,3 % v 12-54. Na budúci týždeň prinesie ďalší titul, historického Sultána (Magnificent Century). Trhová dvojka Joj skúsila v prime-time Lásku v Istanbule (Lale devri) od distribútora ITV Inter Medya, ale nezafungovala jej a stiahla ju z vysielania.
