StoryEditor

Od 1. marca opäť pokračujú modernizačné práce na železnici

27.02.2006, 10:20

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pokračujú od stredy 1. marca 2006 v modernizácií železničných tratí. "V tomto roku, od marca do decembra, sa budú dokončovať modernizačné práce na úseku Bratislava - Trnava a posúvať sa budú ďalej k Leopoldovu a Piešťanom," uviedla hovorkyňa ŽSR Nela Blašková. Najrozsiahlejšie práce budú však v roku 2006 na železničnej stanici Leopoldov. V spojení s opätovným začatím stavebných prác sa čiastočne mení aj cestovný poriadok.
Zmena v cestovnom poriadku sa dotýka vybraných vlakov Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. v smeroch Trnava - Leopoldov, Trnava - Leopoldov - Hlohovec - Lužianky a Leopoldov - Sereď. Zmena sa podľa Blaškovej dotkne dvoch rýchlikov a deviatich osobných vlakov, pričom náhradou bude autobusová doprava. Viac zmien prinesie prvá zmena cestovného poriadku, ktorá začne platiť 26. marca tohto roka.
S modernizačnými prácami na železničnom koridore začali ŽSR v roku 2000, avšak s intenzívnymi prácami sa začalo na jar minulého roka. Stavebné práce sústredili najmä na úsek Bratislava - Trnava. Podľa harmonogramu stavebných prác by sa mala trať v úseku Bratislava Rača - Trnava zmodernizovať v roku 2007, úsek Trnava - Nové Mesto nad Váhom o rok neskôr. Medzi mestami Nové Mesto nad Váhom a Púchov by sa mala trať modernizovať v rokoch 2008 až 2012, podobne ako aj trať v úseku Púchov - Žilina.
Cieľom modernizácie slovenských železničných tratí je zvýšiť traťovú rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu a zjednotiť tak dopravný systém s pravidlami Európskej únie. Slovenská vetva V. koridoru je dlhá 545 kilometrov a zahŕňa železničnú trať z Bratislavy cez Žilinu a Košice až po Čiernu nad Tisou a končí pri štátnej hranici s Ukrajinou. Celkové náklady na modernizáciu slovenskej vetvy eurokoridoru odhadujú ŽSR na zhruba 2 mld. eur, čo je približne 74,572 mld. Sk. Územím Slovenska prechádza aj IV. eurokoridor v dĺžke 203 kilometrov prechádzajúci od štátnej hranice s Českou republikou cez Kúty, Bratislavu, Štúrovo až po štátnu hranicu s Maďarskom. Trasa tretieho, tzv. VI. eurokoridoru je v rámci Slovenska vedená od štátnej hranice s Poľskom cez Skalité, Čadcu až po Žilinu a jej dĺžka je 51 kilometrov.

( 1 EUR = 37,286 SKK)

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/ekonomika-a-firmy, menuAlias = ekonomika-a-firmy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
24. november 2024 12:52