Spoločnosť Západoslovenská energetika, a. s., (ZSE) ponúka v roku 2007 zákazníkom novú službu s názvom ElektroWeb. Ide o prvú portálovú službu ponúkanú slovenskou energetickou spoločnosťou. Službu možno prirovnať k dnes už rozšírenému internetbankingu. Dodávateľ a distribútor elektriny poskytuje v ElektroWebe svojim zákazníkom nepretržitý on-line prístup k vybraným údajom o spotrebe, faktúrach a platbách za elektrinu.
V období liberalizácie energetických trhov v Európskej únii naznačuje uvedenie takejto služby na trh trendy vývoja predaja elektriny koncovým zákazníkom v budúcnosti. Dvojciferné medziročné nárasty dostupnosti internetového pripojenia na Slovensku vytvárajú predpoklad ďalšieho rozvoja zákazníckych portálových služieb.
ZSE sa tak ponukou portálovej služby ElektroWeb zaraďuje k moderným a inovatívnym spoločnostiam, kde jej medzi distribučnými spoločnosťami na Slovensku patrí prvenstvo.
Komunikácia zákazníka s dodávateľom elektriny cez zákaznícky portál ElektroWeb znamená jej významné zjednodušenie a prináša zákazníkom úsporu času a peňazí.
"V strednodobom horizonte očakávame ďalšie zvyšovanie záujmu o portálové služby, čo môže prispieť k zníženiu nákladov na obsluhu. V konečnom dôsledku z toho budú profitovať naši zákazníci," predpokladá produktový manažér Západoslovenskej energetiky Radoslav Sloboda.
V pilotnej fáze uvedenia služby ElektroWeb na trh ju ako prví mali možnosť vyskúšať najväčší zákazníci Západoslovenskej energetiky. Jedným z týchto zákazníkov je aj spoločnosť Orange Slovensko, a. s., ktorej dlhoročným dodávateľom elektriny je práve ZSE. "Služba ElektroWeb nám umožnila získavať informácie o odberných miestach našej spoločnosti on-line. Prostredníctvom nej máme prehľadné informácie o všetkých aktuálne platných zmluvách na odber elektriny, ako aj o fakturácii každého odberného miesta," hodnotí výhody ElektroWebu Juraj Rybárik zo spoločnosti Orange Slovensko.
Výhodou ElektroWebu je priame prepojenie s fakturačným systémom ZSE. "Informácie potrebné na operatívne riadenie a plánovanie našich potrieb z hľadiska zabezpečenia dodávky elektriny sú k dispozícii o 2 až 3 týždne skôr ako pri zasielaní faktúr poštou," dodáva Juraj Rybárik. Prínos zrýchlenia prístupu k informáciám je zrejmý najmä ku koncu roka, keď vo firmách plánujú rozpočet na ďalšie obdobie. Veľký počet odberných miest elektriny je často spojený aj so zvýšenou náročnosťou na administráciu dát. V ElektroWebe je možné použitím filtra rozdeliť jednotlivé faktúry podľa užívateľom zadaných kritérií.
V spoločnosti Orange Slovensko okrem elektronickej archivácie faktúr často využívajú aj prehľad o dátumoch ich splatnosti. "V ElektroWebe nie je problém rýchlo zistiť, či boli faktúry uhradené včas, prípadne kedy sú splatné," uvádza ďalší príklad využitia tejto služby Juraj Rybárik.
Okrem uvedených príkladov využitia poskytuje Západoslovenská energetika službou ElektroWeb aj možnosť zadávať požiadavky priamo cez portál, čo môže významne urýchliť vybavenie požiadaviek zákazníkov. Navyše nie je potrebné osobne navštevovať predajné miesta ZSE. Zákazník tým získava komfort a čas na to, aby sa mohol naplno a efektívne venovať svojej práci.
V budúcnosti sa budú funkcionality tejto služby ďalej rozširovať a skvalitňovať. V Západoslovenskej energetike sú presvedčení, že portálové služby sa stanú dôležitým doplnkom osobnej obsluhy zákazníka a neskôr dokonca jej plnohodnotnou alternatívou.