StoryEditor

Bánovecká mliekareň -- líder slovenského trhu

12.11.2007, 23:00

Certifikát BRC (British Retail Consortium), vyžadovaný najmä pre export do Veľkej Británie, dostala spoločnosť MILSY ako prvý slovenský výrobca syrov.

MILSY, a. s., je mliekarenská spoločnosť s dlhoročnou tradíciou, sídliaca v Bánovciach nad Bebravou. Závod bol prvýkrát spustený do prevádzky 1. mája 1954. MILSY, a. s., vznikla 1. mája 1992. Vývoj MILSY, a. s., ovplyvnil vstup zahraničného kapitálu prostredníctvom rakúskej spoločnosti LACTOPROT INTERNATIONAL AG. Spoločnosť s 50-ročnými skúsenosťami v danom segmente majetkovo prepojila spoločnosti Prievidzská mliekareň, a. s., Prievidza a MILSY, a. s., Bánovce nad Bebravou.
MILSY sa počas svojho pôsobenia na trhu stala jedným z najväčších spracovateľov mlieka a výrobcov mliečnych výrobkov na Slovensku.

MILSY pre zdravý životný štýl
Hlavným výrobným programom spoločnosti je výroba parených syrov údených a neúdených, nátierkového masla a ostatných kyslomliečnych výrobkov a mozzarelly. V ponukovom sortimente bánovskej mliekarne možno nájsť, v súlade s trendom zdravého životného štýlu, aj rad výrobkov so zníženým obsahom cholesterolu. Napríklad Masielko, Smotánka, parený údený Bánovec, ktorý má nielen znížený obsah cholesterolu, ale aj tuku. U zákazníkov sú obľúbené hlavne tradičné parené syry parenice, oštiepok, syrové nite.
V apríli tohto roku MILSY priniesla na slovenský trh ďalšie dve novinky určené aj zákazníkom uprednostňujúcich zdravý životný štýl. Bánovskí mliekari obohatili tradičnú Bánoveckú nátierku s jogurtom o vlákninu, zachovali jej lahodnú a ľahkú jogurtovú chuť a "obliekli" ju do nového moderného dizajnu. Je vhodná aj pre konzumentov alergických na lepok -- celiatikov. Vyvinuli tiež novinku s prídavkom omega-3 mastných kyselín -- prémiové Masielko plus Omega3 s maslovou chuťou, vhodné aj na tepelné spracovanie.

Parené syry z Bánoviec
Aj v tomto roku si MILSY upevňuje svoju pozíciu lídra na trhu. Podľa posledných výsledkov kontinuálneho výskumu Consumer tracking/Panel domácností spoločnosti GfK Slovakia za prvý polrok 2007 trhový podiel značky MILSY v segmente neochutených nátierok dosiahol hodnotu 32 perc., čo predstavuje medziročný nárast o 6 perc. oproti rovnakému obdobiu minulého roka. V segmente ochutených nátierok zaznamenali výrobky MILSY jednopercentný medziročný nárast, čo predstavuje 24-percentný podiel na trhu. V oboch prípadoch si tak MILSY upevnila vedúcu pozíciu na trhu pred značkami Mana a Oke. V segmente parených syrov patrí značke MILSY takmer tretina trhu a naďalej vedie pred značkami Liptov a Agrofarma. Okrem bánovských syrov sa v tomto roku výborne darilo aj neochuteným nátierkam, kde sa MILSY napriek tlaku privátnych značiek podarilo v druhom kvartáli tohto roku vyšplhať sa až na 35-percentný trhový podiel.
V segmente čerstvého vrecúškového mlieka za 1. polrok 2007 MILSY zaznamenala trhový podiel 46 perc., čím zvýšila svoj podiel oproti minulému roku o 3,4 perc. Bánovskí mliekari v tomto segmente nechali za sebou mliekarov z Levíc aj privátne značky. V trvanlivých smotanách na šľahanie sa MILSY stala jednotkou na trhu s podielom 26,9 perc., čím predbehla Rajo a tiež ostatné privátne značky.

Rad ocenení za kvalitu
Dlhoročnou snahou MILSY je neustále prinášať spotrebiteľom výrobky vysokej kvality. Už v roku 2005 získala certifikát ISO 9001:2000, v roku 2006 podporila kvalitu svojich výrobkov certifikátmi IFS (International Food Standards) a BRC (British Retail Consortium) vyžadovaným najmä pre export do Veľkej Británie, ktoré dostala ako vôbec prvý slovenský výrobca syrov. Certifikát IFS dostala MILSY po úspešnom absolvovaní auditu na splnenie požiadaviek medzinárodných štandardov kvality výroby potravín, špeciálne so zameraním na výrobu syra, a v januári 2007 získala ako zatiaľ jediná na Slovensku IFS a BRC certifikát aj na mliečnu prevádzku.
Aj vďaka dodržiavaniu vysokých štandardov MILSY získala v minulom roku viacero ocenení za kvalitu. Na 25. medzinárodnom potravinárskom veľtrhu Salima 2006 Brno sa ako jediná slovenská spoločnosť mohla tešiť z prestížneho ocenenia Zlatá Salima 2006 (spomedzi 43 vystavovateľov). Odborná porota takto ohodnotila Bánoveckú nátierku s príchuťou ementálu. Ďalej na 13. ročníku medzinárodného veľtrhu gastronómie a potravinárstva Danubius Gastro 2006 získala prestížnu Značku kvality za výrobok s nízkym obsahom cholesterolu Bánovec údený a Šlahanka, krém na šľahanie s rastlinným tukom a s nízkym obsahom cholesterolu.

Mini Monika bodovala
Ani v roku 2007 MILSY nepoľavila a výborne ho odštartovala v súťaži Mliekarenský výrobok roka 2006, ktorú vyhlásil a usporiadal Slovenský mliekarenský zväz. MILSY získala zo všetkých zúčastnených mliekarenských spoločností najviac ocenení za svoje výrobky. Bánovecká nátierka s paprikou sa stala Mliekarenským výrobkom roka v kategórii špeciálnych výrobkov. Mini Monika získala 2. miesto v kategórii Špeciálne výrobky a 3. miesto v tejto kategórii patrí Bánoveckej nátierke s ementálom. V kategórii Nové mliekarenské výrobky v roku 2006 získala 3. miesto Zakysanka 500 ml, ktorá sa umiestnila aj na 2. mieste v kategórii Tekuté, polotuhé a tuhé výrobky s procesom fermentácie. Trvanlivá šľahačka 33 perc. obsadila 3. miesto v kategórii Tekuté a polotuhé mliečne výrobky bez procesu fermentácie a v dodatočne vytvorenej kategórii Obal mliekarenského výrobku si svoje 3. miesto našla nátierka Mini Monika delikátna s cesnakom.

Primát Bánoveckým korbáčikom
Línia ocenených bánovských výrobkov pokračovala poslednú májovú nedeľu na podujatí Ovčiarska nedeľa -- OVENÁLIE 2007, ktoré organizovalo Múzeum liptovskej dediny v Pribyline za účasti Ministerstva pôdohospodárstva SR, kde MILSY získala prvé miesto za Bánovecké korbáčiky údené v kategórii o najlepší mliekarenský výrobok s ovčiarskou tematikou.
Ďalšie trofeje MILSY získala na tohtoročnom Agrokomplexe, ktorý sa konal v auguste v Nitre. Výrobky z MILSY získali dve Značky kvality, ktorá potvrdzuje pôvod výrobkov a zároveň poskytuje spotrebiteľom záruku vysokej kvality a pomáha zorientovať sa v širokej ponuke tovarov. Toto ocenenie každoročne udeľuje Ministerstvo pôdohospodárstva SR výrobkom na základe splnenia presne stanovených kritérií. Dodržiavanie kritérií je prísne kontrolované, s možnosťou odňatia práva používania loga oceneným subjektom. MILSY získala v poradí už 16. ocenenie za Moniku, smotanovú nátierku -- výrobok s tradičnou receptúrou a 17. za Bánoveckú nátierku s jogurtom a vlákninou, ktorá bola novinkou tohtoročnej jarnej mliekarenskej sezóny v rade výrobkov zdravého životného štýlu.

Podpora filmu M. Šulíka
MILSY nezvyšuje len kvalitu svojich výrobkov, ale pomáha podporovať aj projekty prebiehajúce mimo výrobného závodu. Popri partnerstve Slovenského domu na minuloročných XX. zimných olympijských hrách v talianskom Turíne MILSY nechýbala ani ako partner dlhodobo sponzorujúci konský šport v Topoľčiankach či Závodisko, š. p., Bratislava. V tomto roku MILSY bola hlavným sponzorom Slovenského plesu, ktorý sa konal už 39. raz v pražskom Žofíne.
Ďalšou aktivitou MILSY bola podpora filmu Martina Šulíka -- Martin Slivka, muž, ktorý sadil stromy, venovaného tvorcovi slovenského dokumentárneho národopisného filmu, režisérovi, scenáristovi, dramaturgovi, filmovému teoretikovi, pedagógovi a etnografovi, ktorý bol uvedený v kine Tatra ako sprievodné podujatie FEBIOFESTU 2007. MILSY už v minulosti formou product placementu podporila slovenský film mladej začínajúcej režisérky Kataríny Šulajovej O dve slabiky pozadu, nad ktorým mal patronát Martin Šulík. Jedným z dôvodov podpory tohto nového celovečerného filmu Martina Šulíka bola spojitosť v tradičnosti, ktorú vo svojich filmoch po celý svoj život zachytával Martin Slivka. Poukazoval na tradičné hodnoty, ktoré sú aj krédom spoločnosti, a ktorá sa ich snaží prostredníctvom produktov stále prinášať.

Projekt Školské mlieko
MILSY podporuje aj kultúrno-spoločenský život v Bánovciach nad Bebravou, preto v tomto roku v regióne Bánoviec reštartovala projekt Školské mlieko a počas leta sa stala aj partnerom Mestského futbalového klubu, účinkujúceho v 4. lige. Cieľom tejto aktivity je prispieť k lepším výsledkom bánovského A mužstva a zvýšiť v meste záujem o najpopulárnejší šport, najmä z radov mladej generácie.
K neodmysliteľným podujatiam spoločnosti MILSY v regióne Bánoviec je Deň MILSY, ktorý sa v júni tohto roku konal v športovom areáli v Malých Chlievanoch. Bol to v poradí už 3. ročník. MILSY zorganizovala podujatie v spolupráci s mestom Bánovce nad Bebravou nielen pre svojich zamestnancov a ich rodinných príslušníkov, ale aj pre širokú verejnosť z Bánoviec nad Bebravou a okolia.
Bánovská MILSY je jednou zo spoločností pôsobiacich na slovenskom trhu, ktorá napriek kolísavému priebehu vývoja v mliekarenskom priemysle dokáže svoju pozíciu obhájiť a neustále ju upevňovať. V MILSY si uvedomujú, že so vzrastajúcou životnou úrovňou a kúpnou silou bude aj záujem zákazníkov čoraz viac ovplyvňovať overená kvalita a istá úroveň výnimočnosti výrobkov i v bežných kategóriách (akými sú aj syry alebo nátierky), preto bánovskí mliekari citlivo reagujú na potreby a požiadavky trhu a v nastúpenej ceste chcú zotrvať.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/publicistika, menuAlias = publicistika, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
22. november 2024 09:55