StoryEditor

TEST: Peugeot 607 2,2 HDi

16.06.2003, 00:00
Vyššia stredná trieda. Autá, ktoré neslúžia len na jazdu, ale aj reprezentáciu. Donedávna s klasickou koncepciou pohonu: Mercedes E, BMW 5,... No už pár rokov aj s predným pohonom: Audi A6, Volvo S80, Opel Omega a iné. Takmer štyri roky sem patrí aj Peugeot 607. Nie prvý, ktorý sme v Automedii testovali, ale zatiaľ posledný, bol vybavený motorom 2,2 HDi.
POZÍCIA NA TRHU
Francúzska značka Peugeot je na našom trhu stále na popredných miestach rebríčka registrácií osobných a malých nákladných automobilov. Za prvé štyri mesiace predal Peugeot na Slovensku 1 621 osobných a malých nákladných automobilov, čo je výborná 2. priečka v celoročnej štatistike.
KONKURENTI
Medzi najväčších konkurentov vo vyššej strednej triede patria určite typy Alfa Romeo 166, Audi A 6, BMW 5, Mercedes E, Opel Omega, Nissan Maxima, Toyota Camry či Volvo S80.
Ako sa držal v štatistike registrácií Peugeot 607 za prvé štyri mesiace, si môžete pozrieť v tabuľke.
Registrácie D I. - IV. 2003
1. Alfa Romeo 166*1
2. Audi A 6*33
3. BMW 5*50
4. Daewoo Evanda*10
5. Daewoo Leganza*2
6. Hyundai Sonata*25
7. Chrysler Sebring*1
8. Mercedes E*110
9. Nissan Maxima*5
10. Opel Omega*2
11. Peugeot 607*10
12. Renault Velsatis*3
13. Saab 9-5*2
14. Toyota Camry*1
15. Volvo V70*2
16. Volvo S80*4
Spolu:*261
FINANCOVANIE A OPÄTOVNÝ PREDAJ
Peugeot 607 nie je lacný automobil - ani cenou, ale ani charakteristikami. Za vypýtané peniaze ponúka hojnou mierou najmodernejšie technológie, triezvy luxus a bezpečnosť na najvyššej úrovni. Autorizovaní predajcovia značky Peugeot ponúkajú všetky najmodernejšie programy financovania a predaj ojazdených automobilov tejto značky nie je problémom pre ich dobrú povesť.
Technická úroveň
Peugeot 607 je vlajkovou loďou značky. Tento fakt je obsiahnutý v každej jeho súčiastke - tým viac ho vyžaruje vzhľad. Majestátny, dlhý a široký automobil dokázali dizajnéri vytvoriť z tvarovo jednoduchých línií a triezvych prvkov. Vďaka tomu jeho vzhľad nie je ani trocha gýčovitý. Demonštruje luxus, no nie agresivitu a nápadnú snahu ukázať svetu, že jeho majiteľ je čosi viac než iní. Peugeot na prvý pohľad. sľubuje bezproblémové ovládanie a príjemné pocity z jazdy. Taká je aj skutočnosť. Rozmiestnenie ovládacích prvkov ničím neprekvapí, čo oceňujeme. Stredná časť prístrojovky je dôkazom, že aj mierne retro môže byť nenásilné, vkusné a pritom obsahovať veľký spoločný displej palubného počítača, informačného a navigačného systému i (výbornej) audiosústavy. Mimochodom, grafika symbolov by možno mohla byť jednoznačnejšia a jednoduchšia. Príjemná je možnosť automatického ovládania stieračov a svetiel, vhod prišli aj parkovacie senzory - na dĺžku zadnej časti si treba chvíľu zvykať. Okrem iných poteší aj dôkladne technicky vyriešená dvojpolohová a dvojpriestorová opierka medzi prednými sedadlami, elektrické nastavovanie predných sedadiel s pamäťami na vodičovom sedadle a dvojzónová, automaticky regulovaná klimatizácia. Pružný a "mocný" motor umožňuje redukovať počet radení a ochotne akceptuje zošliapnutie plynu prakticky v každých otáčkach. Komfort jazdy je umocnený veľkosťou interiéru a jeho odhlučnením i ozvučením súčasne. Dojem dotvára kožené čalúnenie.
Jazdné vlastnosti
Trojpriestorový automobil má motor uložený vpredu naprieč. Poháňa prednú nápravu cez 5-stupňovú manuálnu prevodovku (v prípade testovaného vozidla) alebo cez 4- stupňovú. Pokiaľ ide o koncepciu pohonu či technického riešenia, predstavuje teda dnes už štandard aj vo vyššej strednej triede. Z predchádzajúceho opisu vyplývajú aj jazdné vlastnosti. Vozidlo sa najlepšie cíti pri rýchlej, no rozvážnej jazde na dobrej ceste. Bez problémov zvláda aj protipól: rýchle zmeny smeru jazdy na rozbitých slovenských cestách. No ostré priečne nerovnosti nie sú jeho doménou. Aj napriek dlhým previsom je 607-ka dostatočne vrtká. Elektronický (vypínateľný) anjel strážny - ESP - bdie nad bezpečnosťou a prebudiť ho z nečinnosti si vyžaduje veľkú dávku brutality. Aj to svedčí o poctivej práci konštruktérov prinajmenej podvozku.
Bezpečnosť
Počnúc modernou konštrukciou, cez nízku úroveň únavy vodiča, dobrú stabilitu, štyri kotúčové brzdy, dôkladné vybavenie airbagmi, až po ABS, BAS, ASR a ESP, je všetko na úrovni moderného a úspešného automobilu začiatku tretieho tisícročia. Štyri hviezdičky v testoch Euro NCAP sú dôkazom nadštandardnej úrovne pasívnej bezpečnosti.
Hospodárnosť
Vozidlo s úsporným motorom HDi si v tejto triede nekúpia tí, čo potrebujú šetriť, našli by si s takým motorom aj menšie a lacnejšie. Určite však 607 HDi aj tak poteší nízkou spotrebou. Počas testu sme v meste jazdili za 7,7 l/ 100 km, cesta z centra Bratislavy do centra Prahy rýchlosťou 140 km/h bola, podľa palubného počítača, za 6,7 l/100 km. S veľkým autom a pohodlím vyššej strednej triedy sú to priaznivé hodnoty. Tisíc kilometrov na jedno tankovanie je rovnako príjemný údaj. Cena nového vozidla zodpovedá jeho kvalite.
Záverečné hodnotenie
Peugeot 607 je koncentrátom francúzskej automobilovej invencie, triezveho vkusu a triezveho luxusu. Je vozidlom pre triezvo uvažujúcich, len máličko márnotratných a nie namyslených ľudí, ktorí svoju finančnú úspešnosť prostredníctvom automobilu len naznačujú, no nevystavujú ju na obdiv svetu zbytočne okato a nafúkane.

Technické údaje:

Zdvihový objem: 2 179 cm3
Max. výkon: 98 kW (133 k)/ 4 000 min-1
Max. krút. moment: 314 Nm/ 2 000 min-1
Rozmery: 4 870 x 1 835 x 1 460 mm
Rázvor: 2 800 mm
Pohotovostná hmotnosť: 1 575 kg
Max. rýchlosť: 205 km/h
Zrýchlenie 0 -100 km/h: 10,6 s
Objem bat. priestoru: 480 l
Objem palivovej nádrže: 80 l
Cena: od 1 502 600 Sk
menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
23. apríl 2024 23:32