Výstavba košického Auparku závisí od riešenia dopravnej situácie na Námestí osloboditeľov. Táto otázka je podľa povereného primátora Františka Knapíka zatiaľ stále otvorená, hoci od predaja pozemkov investorovi prešli dva roky. Knapík dnes na tlačovej besede v Košiciach povedal, že situáciou by sa mali zaoberať vo štvrtok poslanci mestského zastupiteľstva, ktorí dostali podrobný podkladový materiál s dvoma alternatívami riešenia. Prvá alternatíva dopravného riešenia cestnej, autobusovej, trolejbusovej a električkovej dopravy by mala podľa predbežných odhadov stáť okolo 350 miliónov korún. Druhá alternatíva, ktorá by riešila dopravnú situáciu na Námestí osloboditeľov a priľahlých komunikáciách mimoúrovňovým spôsobom, je kvalitnejšia, ale aj o približne dvesto miliónov drahšia. Druhá alternatíva sa pozdáva Knapíkovi aj mestským poslancom. Tí by však boli najradšej, keby náklady uhradil investor Auparku.
"Kolíznym miestom realizácie druhej alternatívy sú financie," povedal Knapík. Investor sa zaviazal, že na riešenie dopravnej infraštruktúry prispeje sumou 100 mil. Sk. Knapík uviedol, že mesto osloví ďalšie podnikateľské subjekty v danej lokalite, aby tiež prispeli, no časť prostriedkov budú musieť investovať aj Košice. Spolufinancovať polmiliardový projekt by podľa Knapíka mohli okrem Auparku a mesta aj ČSOB, talianska spoločnosť Verona, ktorá odkúpila rozostavané kongresové centrum, ako i ďalšie subjekty. "Zatiaľ nie je jasné, ako sa postaví k tomuto riešeniu investor Auparku a ostatné subjekty. Keby sme dospeli ku vzájomnej dohode, stavať by sa mohlo začať niekedy koncom roka," myslí si Knapík.
Výstavba Auparku v lukratívnom centre mesta by mala stáť okolo 2,5 miliardy korún a vytvorí množstvo pracovných príležitostí najmä vo sfére služieb. Je to najväčšia investícia v meste za posledných pätnásť rokov.
StoryEditor