Zatiaľ čo na začiatku 90. rokov boli zákazníci 'lační' po akomkoľvek zahraničnom automobile prakticky bez ohľadu na jeho vek a stav, dnes požadujú čo najmladšie vozidlá najmä z ČR a kompletný balíček doplnkových služieb.
Vývoj od porevolučného hladového dopytu až po štandardný európsky trh dokumentujú aj štatistiky predajcu ojazdených automobilov AAA AUTO, ktorý za 25 rokov od svojho založenia v Čechách obslúžil vo všetkých štyroch krajinách, kde pôsobí, vrátane Slovenska, už viac ako 1,9 milióna zákazníkov.
Na začiatku 90. rokov nastal boom všeobecného podnikania a rozšíril sa obchod s ojazdenými automobilmi prostredníctvom bazárov. V tom čase v nich boli slovenskí zákazníci ochotní kúpiť akýkoľvek zahraničný automobil, pretože domáci trh toho príliš veľa neponúkal.
"V tej dobe bola pre záujemcov prakticky dôležitá iba značka bez ohľadu na vek či stav vozidla. Súčasní zákazníci sú ďaleko racionálnejší a náročnejší, uprednostňujú mladšie vozidlá a pozerajú hlavne na ich vyššie bezpečnostné štandardy a komfortnú doplnkovú výbavu," vysvetľuje generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová.
Podľa nej sa tiež úplne radikálne zmenil vzťah k vozidlám značky Škoda. Zatiaľ čo po revolúcii sa hlad po automobiloch zahraničných značiek prejavil v razantnom poklese záujmu o škodovky, teraz tvoria vozidlá Škoda takmer tretinu ponuky dnešných autobazárov a dlhodobo vedú rebríček najobľúbenejších modelov.