StoryEditor

Zdieľaných bicyklov je viac. Aj keď bez zisku

31.07.2017, 00:00
V Číne financuje požičiavanie ekologických dopravných prostriedkov IT gigant Alibaba, dostáva cenné dáta o zákazníkoch.

Pár mesiacov a bicykle boli preč. Tak sa v roku 2006 skončil prvý pokus o rozbehnutie zdieľania bicyklov a zdalo sa, že tento systém pre našu krajinu vhodný nie je. Časy sa však zmenili a dnes takzvaný bike-sharing funguje v šiestich slovenských mestách. V piatok sa pripojila Nitra, kde službu ponúka spoločnosť Arriva, ktorá v meste zabezpečuje aj verejnú hromadnú dopravu. V Číne ide o miliardový biznis.


Profit je takmer nemožný
Prvou firmou, ktorá na Slovensku začala komerčný bike-sharing, bol Zelený bicykel z Prievidze. Dnes ich prevádzkuje vyše stovky. Okrem Prievidze funguje aj v Bojniciach. Výpožičné na polhodinu stojí 70 centov, čo však na uživenie biznisu nestačí. „Poplatky musia byť vyvážené reklamným...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-08-02 17:45:00 - Feat.: - Title: Štát chce stavať diaľnicu, ktorá podľa odborníkov nedáva ekonomický zmysel. Pozemky sú však vykúpené 02 - Modified: 2022-08-02 17:00:00 - Feat.: - Title: Železnice už nehrajú „slepú babu“ 03 - Modified: 2022-08-01 12:21:02 - Feat.: - Title: Chyby, ktorými vodiči ostatných vytáčajú i ohrozujú. Robíte niektoré z nich aj vy? 04 - Modified: 2022-07-31 10:42:02 - Feat.: - Title: Transparency International upozorňuje na nezákonnú antikampaň v Nitre 05 - Modified: 2022-07-29 11:27:09 - Feat.: - Title: Sú pre vás dopravné značky banalitou? Na cestách môžu niektoré poriadne prekvapiť
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
07. august 2022 18:53