Do loga Nike neinvestoval, teraz ho nosí celý svet
Jedna z najhodnotnejších značiek sveta získala logo za 35 dolárov.
Učiteľ a žiak. Na tomto netradičnom biznis spojení vznikla svetoznáma športová značka Nike. Písal sa rok 1964, keď si atlét Phil Knight a jeho tréner Bill Bowerman tľapli v spoločnom podnikaní s kapitálom iba 1 200 dolárov. Spoločnosť sa v tom čase volala Blue Ribbon Sports. Svoje súčasné pomenovanie – Nike – dostala až o niekoľko rokov neskôr.
Jednou z vecí, ktoré sa zapísali do histórie spoločnosti a stali sa jej celosvetovým symbolom, je ikonické logo. To navrhla ďalšia študentka Carolyn Davidsonová, ktorej hodinová sadzba za túto prácu bola dva doláre. Celkovo vyšlo logo firmy, ktorá má dnes ročné obraty desiatky miliárd, na 35 dolárov.
Úzke a nepríjemné
Prvý pár topánok vyrobil Bowerman pre Otisa Davisa, niekdajšieho dvojnásobného olympijského víťaza, neobvyklým spôsobom. „Bill ušil prvé topánky pre mňa. Ľudia mi neverili. V skutočnosti sa mi pocit, ktorý vo mne vyvolali, ani nepáčil. Nedalo sa do nich oprieť a boli príliš úzke. Ale videl som Bowermana, ako robil podrážku pomocou vaflovača,“ povedal Davis na margo svojej prvej skúsenosti so slávnymi teniskami.
Aj keď v súčasnosti vaflovač už nehrá pri výrobe úlohu, typic...
Zostáva vám 85% na dočítanie.