FedEx vybudoval zo študentského sna. Dnes je globálny hráč
K uskutočneniu plánu dopomohla šéfovi spoločnosti Fredovi Smithovi aj armáda spojených štátov.
Zo študentského nápadu, ktorý na akademickej pôde nezožal príliš veľký úspech, sa stal jeden z najúspešnejších a najziskovejších projektov na svete. Fred Smith, šéf spoločnosti FedEx, na svoj plán takmer zabudol. Pripomenula mu ho opäť vojna vo Vietname. Dnes je jeho kuriérska spoločnosť treťou najväčšou na svete. Značka FedEx sa stala synonymom perfekcionizmu a kvality v zasielateľskom priemysle.
V škole s nápadom neuspel
Príbeh FedExu sa začal písať už v roku 1963. Mladý a ambiciózny Fred Wallace Smith napísal seminárnu prácu na tému „logistika v rozvíjajúcom sa digitálnom veku“. V tom čase študoval na americkej Yalovej univerzite. Smith v seminárnej práci načrtol víziu leteckej prepravy, ktorá by veľmi flexibilne a rýchlo dokázala expedovať dôležité zásielky, ako sú listiny, lieky a rôzny tovar. Prepravovali by sa medzi najväčšími americkými mestami na krátke vzdialenosti. Aj napriek tomu, že mladý Smith videl vo svojej práci obrovský potenciál, v očiach profesora to tak nebolo. Za prácu dostal C.
To však pre neho rozhodne nebol dôvod, aby sa vzdal. Preprava v minulosti bola limitovaná technologickými faktormi. Inými slovami, bola pomalá. Uvedomoval si, že jeho nápad je pokrokový a ak sa ho podarí zrealizovať, môže prerásť do veľkého projektu.
Pomohla armáda
O niekoľko rokov neskôr sa myšlienka z univerzitnej práce pretavila do skutočnosti. Množstvo poznatkov nadobudol Smith počas vojny vo Vietname, kde lietal ako pilot a mal možnosť inšpirovať sa prepracovanou logistikou armády Spojených štátov. Práve tieto skúsenosti a vedomosti, ktoré mohol získať v praxi, mu dopomohli k založeniu jednej z najúspešnejších prepravných spoločností na svete.
Po návrate z armády sa definitívne rozhodol pre založ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.