StoryEditor

Zmeny v doprave. Bratislava rieši veľký problém

Nadväznosť jednotlivých spojov prímestských liniek a bratislavskej hromadnej dopravy by mala nepopulárnu MHD zatraktívniť.

Presvedčiť vodičov, aby vymenili pohodlie svojho auta za držadlá a sedačky v hromadnej doprave v hlavnom meste, by mali nové pravidlá. Tie sľubuje predseda predstavenstva Bratislavskej integrovanej dopravy Marian Rovenský – a novinky má Bratislava čakať už počas tohto roku.

Po novom by ste už v hlave nemali držať presné časy odchodov autobusov, aj tie prímestské by totiž mali mať tradičné intervalové odchody.

„Budú mať pravidelné odjazdy, čo bude pre ľudí ľahko zapamätateľné. Dôležité tiež je, že sa tým zlepší nadväznosť spojov prímestských autobusov a regionálnych vlakov,“ vysvetlil v rozhovore pre HN Rovenský.

​Zároveň tvrdí, že organizácia MHD bude postavená na odbornom základe. A mala by sa vyhýbať politickým rozhodnutiam. Rovenský tým reagoval na nedávne predvolebné sľuby kandidátov na župana, ktorí stavili počas kampane aj na tému cestovania.

Pozrite si rozhovor s predsedom predstavenstva Bratislavskej integrovanej dopravy Marianom Rovenským z decembra minulého roka

Zabránia neprehľadnosti
V hlavnom meste a okolí by mali pribudnúť aj nové spoje v rámci večerných hodín a víkendov. Kľúčovým prvkom by však mala byť organizácia dopravy, ktorá sa vyhne súčasnej neprehľadnosti. Integrovaná doprava má svoju filozofiu preniesť aj do ďalších článkov. „V súčasnosti komunikujeme so starostami obcí a primátormi miest. Komunikujeme aj s Bratislavským samosprávnym krajom ako objednávateľom dopravy,“ spresnil Rovenský zámer zlepšiť nadväznosť prímestských autobusov a regionálnych vlakov.

Záleží na hustote
Podľa dopravného analytika sú návrhy integrovanej dopravy v podobe pravidelných intervalov dôležité, nejde však o efektívne využitie dopravy. „Keď je požiadavka na dopravu, že je hustota vysoká, treba, aby vozidlá chodili častejšie,“ vysvetľuje Jozef Drahovský. Spoj má, dodáva, ísť tak, aby sa človek dostal do cieľa s maximálne desaťminútovým čakaním na prestup. „Len čo čaká štvrťhodinu alebo polhodinu, už začína hľadať iný spôsob dopravy,“ uviedol.

01 - Modified: 2024-11-14 13:57:30 - Feat.: - Title: Časť diaľnice D1 v Bratislave čoskoro úplne uzavrú: NDS už chystá prepojenie kľúčových úsekov (veľký prehľad) 02 - Modified: 2024-11-13 07:31:56 - Feat.: - Title: Cesta pri Párnici je po vážnej dopravnej nehode už čiastočne prejazdná 03 - Modified: 2024-11-13 09:01:29 - Feat.: - Title: Pri Párnici sa zrazil autobus s autom, po vážnej nehode zomrela jedna žena 04 - Modified: 2024-11-12 10:00:00 - Feat.: - Title: Zákaz aj napriek snahe. Koniec spaľovacích motorov v EÚ platí, nastane od roku 2035 05 - Modified: 2024-11-10 11:35:08 - Feat.: - Title: Developer pokračuje v obnove OD Dunaj a Domu odievania. Hotová má byť koncom budúceho roka
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
15. november 2024 04:39