Etické správanie je znakom každej vyspelej spoločnosti. O to viac sa cení, ak sa férovosť a zodpovednosť prenesú aj do obchodných vzťahov. Zodpovednosť voči svojim zamestnancom a partnerom v podnikaní, etické normy, transparentnosť či environmentálne ciele. To sú hlavné atribúty, ktoré rozhodujú o etike v biznise. O to, aby sa rozvíjala, sa už 16. raz pokúša aj Slovenská obchodná a priemyselná komora, ktorá každoročne odovzdáva Veľkú cenu SOPK. „Súťaž je príležitosťou ukázať širokej podnikateľskej i laickej verejnosti, že podnikať na Slovensku sa dá slušne a korektne, že etika je samozrejmou súčasťou podnikateľského života. Je ocenením korektného správania podnikateľov, je ocenením tých, ktorí sú spoľahlivými obchodnými partnermi, majú dôveru svojich zamestnancov, zákazníkov i širokej verejnosti. Takýchto ľudí si treba vážiť,“ tvrdí predseda SOPK Peter Mihók.
Známe mená
Práve vďaka oceňovaniu Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory na Slovensku poznáme množstvo firiem, ktoré boli v oblasti etiky zaradené medzi top. Patria medzi ne napríklad plynárenská spoločnosť SPP, automobilky Volkswagen i Kia, výrobca elektroniky Samsung Electronics, maloobchodná sieť COOP Jednota, poisťovňa Union či sklárska firma z Nemšovej Vetropack.
Žilinský vý...
Zostáva vám 85% na dočítanie.