StoryEditor

Inovované Komplexné vybavenie cestujúcich

06.09.2006, 00:00

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), a. s., spustila v rámci skvalitňovania služieb inovovaný systém Komplexného vybavovania cestujúcich (iKVC). V porovnaní s predchádzajúcimi systémami na výdaj cestovných dokladov má systém iKVC niekoľko noviniek, a to inovovaný predaj cestovných dokladov cez internet, možnosť platby platobnou kartou, predaj prostredníctvom nových predajných kioskov na železničných staniciach, ako aj možnosť predaja viacerých miesteniek. Prostredníctvom iKVC sa cestujúci dozvedia aj informácie o všetkých vlakových spojeniach a prípojoch v celej Európe.

Zdržanie pri kupovaní cestovných lístkov
Terminály iKVC sú vybavené zariadeniami na platbu bankovou kartou. Ak cestujúci platí za cestovný lístok platobnou kartou, výdaj cestovného lístka trvá priemerne 43 sekúnd. Na rozdiel od platby v hotovosti, keď je tento čas kratší o niekoľko sekúnd, a teda trvá len 34 sekúnd. Predĺženie spôsobuje komunikácia POS terminálu s bankou. Ak je v rade viac cestujúcich, ktorí platia kartou, výrazne sa spomalí vybavovanie cestujúcich v tomto rade. Ak je v rade napríklad 20 cestujúcich a platia kartou, tak posledný cestujúci čaká na vybavenie takmer 15 minút. Ak by všetci platili v hotovosti, posledný by čakal len 11 minút.
Ak si kupuje cestovný lístok cudzinec, ide zväčša o komplikované požiadavky. Bežná transakcia s cudzincom trvá priemerne 4 -- 5 minút, ale špecifické požiadavky si niekedy vyžiadajú až 10 minút. Cudzinci prichádzajú k pokladnici zvyčajne s tým, že očakávajú v prvom rade informácie o možnostiach vlakových spojení a následne informácie o cenách jednotlivých cestovných lístkov. Až potom sa rozhodnú pre kúpu konkrétneho cestovného lístka. Ak čaká v rade jeden cudzinec, predĺži sa vybavenie tohto radu minimálne na taký čas, ako keby každý v ňom platil kartou.

Nové služby na železničných staniciach
V Bratislave-hlavnej stanici pribudne 15 nových komunikačných zariadení pri výdajných okienkach, pretože pre ruch v hale a sklo sa pokladník a cestujúci dostatočne nepočujú, čo spôsobuje problémy pri komunikácii a zároveň predlžuje čas výdaja cestovného lístka. Komunikačné zariadenia tieto zdržania minimalizujú.
ZSSK tiež plánuje zakúpiť usmerňovací systém pre cestujúcich, ktorý bude fungovať podobne ako v bankách. To znamená, že cestujúci budú k výdajným okienkam vychádzať z jedného radu, v ktorom budú čakať na voľné výdajné miesto. ZSSK tým chce predísť dezorientácii cestujúcich a zároveň zefektívniť a zrýchliť samotný predaj cestovných lístkov.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 14:03