Vlaky InterCity. Programové vyhlásenie vlády hovorilo o „prehodnotení zrušenia vlakov InterCity“. Spoje sa reálne vrátili 16. decembra minulého roka. Zákazníkov lákali na bezkonkurenčnú rýchlosť cesty na najvyťaženejšej trati z Bratislavy do Košíc, avšak na úkor vynechania dôležitých zastávok ako Liptovský Mikuláš či Trenčín. Kvôli "ícéčkam" stiahol súkromný RegioJet svoje vlaky. Nahradili ich pomalšie štátne IC vlaky. 64 percent je aktuálne priemerná obsadenosť nových IC vlakov.HN/ Pavol Funtál
StoryEditor

Osobné vozne čaká modernizácia, brzdové systémy zabezpečí česká firma

18.06.2018, 17:12
Autor:
ČTKČTK
Zákazku zastrešuje slovenská spoločnosť ŽOS Trnava.

Spoločnosť DAKO-CZ z Třemošnice na Chrudimsku, ktorá vyrába brzdové systémy pre koľajové vozidlá, sa bude podieľať na modernizácii 50 osobných vozňov pre slovenskú železnicu. Vďaka úpravám budú jazdiť rýchlosťou až 160 kilometrov za hodinu. Firma dnes informácie poskytla ČTK v tlačovej správe.

Zákazku zastrešuje slovenská spoločnosť ŽOS Trnava. Nové brzdové systémy dodá DAKO-CZ. U každého vozidla bude nová samočinná kotúčová brzda, elektropneumatická, záchranná brzda a ručná brzda. Vozidlá už raz modernizáciou prešli, a to v rokoch 2006 a 2007.

"V rámci projektu budú demontované existujúce brzdy a tie budú nahradené úplne novým systémom," uviedla generálna riaditeľka spoločnosti DAKO-CZ Dagmar Matúšová. Vagóny budú vybavené tiež zvukovou a optickou signalizáciou zatiahnutia pri každej záchrannej brzdy pre cestujúcich, dodala.

Spoločnosť DAKO-CZ je dodávateľom pneumatických, elektromechanických a hydraulických brzdových systémov pre koľajové vozidlá. Brzdy montuje na nákladné a osobné autá, prímestské vlaky, lokomotívy, vozy metra i električky.

Ročný obrat DAKO-CZ je okolo miliardy českých korún. Väčšinu akcií vlastní holding Czechoslovak Group podnikateľa Michala Strnada. Druhým akcionárom je spoločnosť Tatravagónka, výrobca nákladných železničných vozňov a podvozkov.

01 - Modified: 2024-10-29 13:00:00 - Feat.: - Title: Opel vylepšuje svoj malý crossover Mokka. Po modernizácii však upravil aj motorizácie 02 - Modified: 2024-10-22 14:27:45 - Feat.: - Title: Šéf ZSSK: Naše IC vlaky majú iba 50-percentnú obsadenosť, ľudia preferujú expresy 03 - Modified: 2024-10-19 22:21:55 - Feat.: - Title: Špičková legenda od Mercedesu: Schopnosti berú dych, no mnohí ich nikdy nevyužijú 04 - Modified: 2024-10-18 12:00:00 - Feat.: - Title: Citroën vylepšil svoju obľúbenú dvojicu. Diesel i manuál skončil, pribudol však hybrid 05 - Modified: 2024-10-14 13:54:14 - Feat.: - Title: Minister Ráž: Stanica v Stupave by v budúcnosti mala slúžiť ako zázemie pre vlaky
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. november 2024 10:25