automobilky, výrobaPavol Funtál
Ľudia, inovácie, regulácie a politika. Na trhu je čoraz viac rizík a výrobcovia sa boja o svoju konkurencieschopnosť.
Motor, ťahúň, vlajková loď. Má množstvo mien, no v rámci našej ekonomiky ide vždy o jedno a to isté. Automobilový priemysel. Ten sa pre našu krajinu stal postupom rokov esom v rukáve, ktorý neustále prechádza zmenami a vyvíja sa. Príkladom je napríklad aj včerajší ostrý štart modelu Proceed v Žiline, ktorý je jedným z mnohých častí celého systému, z ktorého naša krajina významne ťaží. Na celkovej výkonnosti hrubého domáceho produktu sa automotive aktuálne podieľa až trinástimi percentami, tvorí viac ako tretinu nášho exportu a na celkovom slovenskom priemysle sa tento segment podieľa až 44 percentami.
Mnohí odborníci tvrdia, že naša ekonomika stojí na jednej nohe, a preto sa stáva čoraz dôležitejšou otázkou konkurencieschopnosť. „Nateraz je rizikovosť sektora z hľadiska insolvencie firiem a ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-11 23:00:00 - Feat.: - Title: Uvidíme veľkú emisnú spiatočku? Po otrasoch na ňu tlačia vrcholní politici aj automobilky
02 - Modified: 2024-12-11 10:50:14 - Feat.: - Title: Sýrska Sparta. Už to nie je len banda otrhaných džihádistov na toyotách
03 - Modified: 2024-12-10 14:24:12 - Feat.: - Title: Trumpovo laboratórium menom Sýria. Pád Asada ukáže, či bude preňho Amerika naozaj na prvom mieste
04 - Modified: 2024-12-10 11:04:30 - Feat.: - Title: Výroba áut na Slovensku čelí prekážke veľkosti Veľkej Taxisovej priekopy
05 - Modified: 2024-12-10 10:16:27 - Feat.: - Title: Načasovanie nemohlo byť horšie. Podnikatelia v Európe sú nervózni, kolaps kľúčových vlád pôsobí ako jed