automobilky, výrobaPavol Funtál
Ľudia, inovácie, regulácie a politika. Na trhu je čoraz viac rizík a výrobcovia sa boja o svoju konkurencieschopnosť.
Motor, ťahúň, vlajková loď. Má množstvo mien, no v rámci našej ekonomiky ide vždy o jedno a to isté. Automobilový priemysel. Ten sa pre našu krajinu stal postupom rokov esom v rukáve, ktorý neustále prechádza zmenami a vyvíja sa. Príkladom je napríklad aj včerajší ostrý štart modelu Proceed v Žiline, ktorý je jedným z mnohých častí celého systému, z ktorého naša krajina významne ťaží. Na celkovej výkonnosti hrubého domáceho produktu sa automotive aktuálne podieľa až trinástimi percentami, tvorí viac ako tretinu nášho exportu a na celkovom slovenskom priemysle sa tento segment podieľa až 44 percentami.
Mnohí odborníci tvrdia, že naša ekonomika stojí na jednej nohe, a preto sa stáva čoraz dôležitejšou otázkou konkurencieschopnosť. „Nateraz je rizikovosť sektora z hľadiska insolvencie firiem a ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-13 18:02:59 - Feat.: - Title: Nemecké automobilky stále trpia nedostatkom kvalifikovanej pracovnej sily
02 - Modified: 2024-11-12 10:00:00 - Feat.: - Title: Zákaz aj napriek snahe. Koniec spaľovacích motorov v EÚ platí, nastane od roku 2035
03 - Modified: 2024-11-08 14:19:23 - Feat.: - Title: VEĽKÁ ANALÝZA: Bežní Rusi z výdavkov na konflikt profitujú, vojnoví navrátilci môžu byť časovanou bombou
04 - Modified: 2024-11-06 16:22:18 - Feat.: - Title: Neistota pre Kyjev, silná podpora Izraela. Čo prinesie svetu nevyspytateľný Trump a jeho zahraničná politika?
05 - Modified: 2024-11-05 17:30:00 - Feat.: - Title: Ficov kabinet po roku vo funkcii najviac dotuje jeden druh fabrík. Poslané stámilióny sa nám môžu vypomstiť