Boli by ste ochotní vzdať sa používania svojho telefónu na jeden rok? Značka nápojov Vitaminwater, ktorá je jedným z brandov Coca-Coly, to chce zistiť a je ochotná vám za to zaplatiť 100-tisíc dolárov.
Závislosť mladých ľudí na mobilných telefónoch v posledných rokoch prekračuje všetky medze. Značka Vitaminwater sa preto rozhodla usporiadať súťaž, v ktorej sa chce pokúsiť zbaviť závislosti mileniálov na telefónoch. Napísal o tom portál spravodajskej televízie CNBC.
"Podľa nás nie je nič nudnejšie ako bezdôvodné prechádzanie telefónu. Táto súťaž je príležitosť zbaviť niekoho tejto závislosti a ešte mu dať 100-tisíc dolárov, aby mohol vykonať so svojím časom niečo neuveriteľne úžasného," hovorí manažérka značky Natalia Suarezová.
Ak sa chcete zapojiť do súťaže, musíte odoslať príspevok na Twitter alebo Instagram s hashtagom #nophoneforayear a #contest a načrtnúť, čo by ste urobili, keby ste nemohli smartfón počas jedného roka používať. Termín pre odovzdanie prihlášok je do 8. januára 2019.
Na rok bez smartfónu
Súťažiacich spoločnosť vyberie okolo 22. januára a namiesto ich smartfónu im poskytne mobilný telefón z roku 1996.
Nikto z nich počas roka nebude môcť používať žiadne smartfóny ani tablety, dokonca ani tie, ktoré patria iným ľuďom. Dovolené majú používať notebooky a stolné počítače. Zariadenia ako Google Home a Amazon Echo sú tiež prípustné.
Ten, kto pravidlá súťaže dodrží, vyhrá 100-tisíc dolárov. Ak to niekto zo súťažiacich vydrží len pol roka, dostane 10-tisíc dolárov. Spoločnosť Vitaminwater spolieha na úprimnosť súťažiacich. Pred obdržaním výhry bude výherca podrobený testu na detektore lži.
Najväčšia kríza duševného zdravia na obzore
Súťaž je tak trochu zamierená proti dnešným mileniálom. Podľa posledných údajov výskumnej spoločnosti Pew Research Center už viac ako 92 percent z nich vlastní smartfón.
Asi osem z desiatich z nich ho využíva na plnenie každodenných úloh, ako je správa financií, platenie účtov, nakupovanie online a sledovanie alebo počúvanie online obsahu.
Podľa najnovšej správy Nielson Total Audience Report mileniálovia vo veku 18 až 34 rokov venujú viac ako dve a pol hodiny denne konzumácii zábavného obsahu na svojich smartfónoch.
Prieskum verejnej mienky z tohto roku zistil, že 43 percent mileniálov si kontroluje svoj telefón každých dvadsať minút. Takmer polovica z nich priznáva, že svoje mobilné telefóny používa oveľa viac ako pred rokom.
Najzávislejšia generácia
Organizátori súťaže predpokladajú, že šanca, aby zvíťazil práve zástupca tejto generácie, sú mizivé. Že by vyhral niekto z generácie Z (generácie s dátumom narodenia od roku 1995 do 2009), pokladá spoločnosť dokonca za takmer nemožné.
Táto generácia je totiž na svojich telefónoch najzávislejšia. Magazín The Atlantic nedávno vydal článok s názvom Zničili chytré telefóny generáciu?
Profesor psychológie zo Štátnej univerzity v San Diegu Jean M. Tweng zistil, že generácia Z používa svoje smartphony pre svoje každodenné interakcie natoľko, že sa ocitla na pokraji najhoršej krízy duševného zdravia v posledných desaťročiach.