StoryEditor

Väčšina diaľnic na Slovensku mešká. Nový zákon môže ušetriť roky

04.03.2019, 23:00
Za meškajúce diaľnice môže aj fakt, že priority štátu sa menia tak často ako ministri dopravy.

Na Slovensku meškajú dve tretiny rozostavaných diaľnic. Problémy s dodržaním zmluvných termínov sú v súčasnosti najmä na severe Slovenska.

Dôvody? Stavebné firmy najčastejšie skloňujú geológiu, ministerstvo dopravy zasa výkupy pozemkov a spory s aktivistami.

O meškaní výstavby tunela Višňové sme sa rozprávali s riaditeľom Výskumného ústavu dopravného Ľubomírom Palčákom:

Problémom sa dá predísť

Ukážkovým príkladom je diaľnica pri Ružomberku, kde najprv výstavbu zablokovali zosuvy pôdy a potom občania. Výsledok: päťročné meškanie....

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-07-15 15:53:40 - Feat.: - Title: Najdlhší z chýbajúcich úsekov D3 by mal stáť necelých 400 miliónov eur, ponuku predložil Váhostav 02 - Modified: 2025-06-26 14:25:59 - Feat.: - Title: Nové diaľničné zámery na Slovensku? S tunelom Karpaty plán nepočíta, s úsekmi na juhu krajiny áno 03 - Modified: 2025-05-16 10:06:03 - Feat.: - Title: Vodičov na našich diaľniciach čaká novinka, týka sa prednosti v jazde 04 - Modified: 2025-04-06 09:58:44 - Feat.: - Title: Nové úseky diaľnic a rýchlostných ciest odbremenili obce od kamiónov, informujú diaľničiari 05 - Modified: 2025-03-21 03:18:36 - Feat.: - Title: Námietky či čerpačka pod estakádou. Strategická diaľnica na severe sa Rážovi komplikuje (prehľad)
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
18. júl 2025 13:30