Peter SádovskýPavol Funtál
Inovácie v doprave dokážu tiež znížiť spotrebu paliva.
Koncom minulého roka predstavila spoločnosť Volvo svoj prvý autonómny kamión. Ťahač nemá kabínu, je poháňaný elektrinou a na jedno nabitie prejde zhruba tristo kilometrov. Švédska firma patrí k najväčším výrobcom nákladných vozidiel na svete. Aj tento krok potvrdzuje to, že sektor cestnej dopravy sa v nadchádzajúcich desaťročiach bude výrazne zmeniť. Ako však upozorňuje hovorkyňa Združenia slovenských cestných dopravcov ČESMAD Martina Baumann, o autonómnych vozidlách sa síce veľa a často hovorí, hlavné inovácie v tejto oblasti však v najbližších rokoch pôjdu skôr iným smerom.
Pomáhajú lákať vodičov
„Musíme si, žiaľ, ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-20 10:05:00 - Feat.: - Title: Elektromobily ekologickejšie ako spaľováky? Áno a výrazne, potvrdzujú vedci v štúdiách
02 - Modified: 2024-12-19 19:56:58 - Feat.: - Title: Petržalka sa dočkala. HN sa previezli električkou po novej trati, meškajúci projekt ide do finále (+video)
03 - Modified: 2024-12-19 13:01:54 - Feat.: - Title: Radar s umelou inteligenciou môže odhaliť opitých vodičov. Už sa testuje v prevádzke
04 - Modified: 2024-12-17 15:38:30 - Feat.: - Title: Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje nehoda aj kolóny
05 - Modified: 2024-12-17 14:16:40 - Feat.: - Title: Česko chce odložiť emisné povolenky na dopravu a bývanie najmenej o rok. Bude potrebných viac povolení