Nové technológie a znižovanie počtu zamestnancov by podľa analytikov mohli ušetriť až 150 miliónov eur.TASR
StoryEditor

Analytici našli najväčšie nedostatky v železničnej doprave. Najnovší plán by ušetril milióny eur

01.07.2019, 00:00
Štátni analytici našli najväčšie nedostatky v neefektívnom riadení dopravy. Podnik by nemal nahrádzať odchádzajúcu pätinu pracovníkov.

Keď sa k jednému z nitrianskych železničných priecestí blíži vlak, vyjde z neďalekej búdky postarší muž a otáčaním kľuky spustí závory. Po tom, čo vlak prejde, zasa závory zdvihne. To sa opakuje niekoľkokrát za deň. Nejde pritom o unikát. Ešte začiatkom minulého roka bolo na Slovensku viac ako 50 ručne ovládaných mechanických závor. Aj toto je príkladom pozícií na slovenských železniciach, ktoré už v zahraničí neexistujú. Ako ukazuje najnovšia analýza Útvaru hodnoty za peniaze, modernizáciou by mohli ušetriť milióny eur, ktoré by sa mohli použiť na potrebné opravy.

Zbytočne veľa zamestnancov
Ako uviedol vedúci projektu za Útvar hodnoty za peniaze Juraj Mach, „v prvom rade je potrebné priorizovať investície do riadenia dopravy a automatizácie obsluhy výhybiek“. Vďaka tomu by sa...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
20. máj 2022 09:04