Aj keď Brusel tlačí vytrvalo na elektromobilitu a čoraz nižšie emisie, prvé bitky o batériovú sebestačnosť prehral na plnej čiare.
Ázijskí producenti pokrývajú 85 percent celosvetovej výroby. Európa tri. Tá má byť pritom jedným z najväčších spotrebiteľov batérií, pre tlak na elektromobilitu či snahy o ochranu životného prostredia.
Disproporciu vo výrobe batérií by však mohli aspoň čiastočne zmierniť prichádzajúce investície. Väčšina členských krajín už na svojom trhu výrobcu batérií má alebo čoskoro bude mať.
Výnimkou nie sú ani krajiny V4. Teda až na automobilovú veľmoc – Slovensko. To by sa však svojej prvej výroby batérii mohlo dočkať už čoskoro.
Podľa informácií agentúry Reuters by sme spolu so zvyškom východnej Európy mali byť ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
Zostáva vám 85% na dočítanie.