Arpád ÉrsekTASR/M. Svítok
StoryEditorZdvihnutý prst. Vlaky dotujeme príliš štedro
Štát je k tomuto druhu dopravy štedrejší, ako by musel. Upozorňuje na to ministerstvo financií v návrhu štátneho rozpočtu, kde volá po vyššej efektivite.
Vlaky sa na Slovensku tešia štedrej podpore. Cez dotácie na vlakokilometer. A to v takej miere, že sa to nepáči ani ministerstvu financií, ktoré volá po vyššej efektivite. Návrh rozpočtu na najbližší rok ukazuje, že štátna kasa prispeje na vlaky sumou 266 miliónov eur, z čoho 257 skončí u štátneho dopravcu. Na jeden vlakokilometer to vychádza za rok 2016 na 7,70 eura, kým u susedných Čechov iba na 4,5. Práve takýto rozdiel bol dôvodom na vztýčený prst, ktorý analytici z ministerstva financií zapracovali do rozpočtu. Upozornili práve na tento 60-percentný rozdie...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-22 14:27:45 - Feat.: - Title: Šéf ZSSK: Naše IC vlaky majú iba 50-percentnú obsadenosť, ľudia preferujú expresy
02 - Modified: 2024-10-14 13:54:14 - Feat.: - Title: Minister Ráž: Stanica v Stupave by v budúcnosti mala slúžiť ako zázemie pre vlaky
03 - Modified: 2024-10-07 13:15:33 - Feat.: - Title: Po vyše 50-tich rokoch opúšťajú ZSSK rušne prezývané Gorily
04 - Modified: 2024-09-27 16:45:00 - Feat.: - Title: Železnice idú zahustiť vlaky medzi Bratislavou a Trnavou. Súťažil len známy hráč a cenu nafúkol na dvojnásobok
05 - Modified: 2024-09-27 09:03:22 - Feat.: - Title: Najdlhší železničný most u nás je v oveľa vážnejšom stave, ako čakali. Modlia sa, nech nespadne, tvrdí expert