StoryEditor

Érsek nechal budúcej vláde výzvu, otvoriť súťaže na trate

30.01.2020, 23:00
Za posledné štyri roky sa na čele rezortu vystriedali dvaja ministri. Dedičstvom budúceho vedenia budú okrem súťaží a rozostavaných úsekov aj problémy, ktoré sa vlečú už desaťročia.

Chýbajúca stratégia, politické nominácie a neefektívne verejné obstarávanie. To sú body, na ktorých sa zhodne viacero odborníkov, ktorí sledujú dianie v slovenskej doprave. Podľa analýzy Útvaru hodnoty za peniaze je Achillovou pätou poradie dôležitosti nových ciest, ktoré sa mení každou vládou. „Jedni chcú PPP projekty, druhí chcú stavať inak. Tretí si povie, že on si postaví pomník, a tak vznikne obchvat Svidníka,“ povedal pre HN bývalý investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Juraj Čermák.


​ Novú metodiku pre dosahovanie lepších výsledkov pri výstavbe ciest navrhol tím analytikov rezortu financií ešte koncom roka. Navrhli pripraviť zoznam investičných projektov do roku 2030 a každé dva roky ho pod drobnohľadom verejnosti aktualizovať. Rezort dopravy si prisvojenie novej metodiky odsunul na jún, lebo do nej chce dostať aj železnice.

Okrem chýbajúcej stratégie však čakajú novú vládu aj nášľapné míny vo forme...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
24. jún 2022 00:55