Tunel Višňové sa začal raziť pred 20 rokmi. Po tom, čo štát zo stavby „vykázal“ pôvodné konzorcium, hľadá nového staviteľa.TASR
StoryEditor

Predražený projekt Žiline zatiaľ nepomôže

01.06.2020, 00:00
Privádzač bez tunela Višňové zaťaží dopravu v meste. Obyvatelia metropoly severu si chcú vydobyť zmiernenie dosahov.

Tunel Višňové, železničný uzol či diaľnica D3. Tri projekty vo výške stoviek miliónov by mali zo Žiliny a jej okolia urobiť v najbližšom období dejisko pre výstavbu kľúčových infraštruktúrnych projektov. V súčasnosti prebieha pracovný ruch len na menšom projekte – dva a pol kilometra dlhom diaľničnom privádzači a úseku D1, ktorý je pred Višňovým. Menší projekt privádzača za zmluvnú cenu takmer 14 miliónov eur však môže vyjsť štát pre dodatky až 2,5-krát drahšie a otázny je aj termín výstavby. Stavebník Metrostav totiž predložil ešte v apríli nový harmonogram, ktorý počíta s meškaním. V ňom predpokladal termín sprejazdnenia až o rok v aprí...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-03-29 09:38:00 - Feat.: - Title: Nevzhľadný, no funkčný mix nápadov. Budú takto vyzerať nové autá kvôli norme Euro 7? 02 - Modified: 2023-03-28 09:47:20 - Feat.: - Title: Husté sneženie komplikuje dopravu na Slovensku. Vodiči hlásia skrížené kamióny či neupravené cesty 03 - Modified: 2023-03-27 16:30:00 - Feat.: - Title: Zelené triezvenie. Nemci začali upúšťať od plánov úspory emisií v doprave 04 - Modified: 2023-03-27 11:17:05 - Feat.: - Title: Nemecká ministerka vnútra očakáva skorú dohodu o mzdách verejných zamestnancov 05 - Modified: 2023-03-27 09:10:02 - Feat.: - Title: Štrajk ochromil vlakové spoje medzi Nemeckom a Českom
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
30. marec 2023 11:06