Spotreba piva na Slovensku vlani stúpla tretí rok po sebe a dosiahla nové maximum za posledných desať rokov.
Vyplýva to z údajov, ktoré zverejnil Štatistický úrad. Podľa skoršieho prieskumu sa u nás zvyšuje záujem o nealkoholické a ochutená pivá, rovnako ako aj o pivné špeciály.
Každý obyvateľov vlani v priemere vypil 77,9 litra piva, najviac od roku 2009. Medziročne spotreba tohto alkoholického nápoja stúpla o 5,1 litra.
Jednotkou na slovenskom trhu s pivom je skupina Heineken. Druhú pozíciu si udržiava japonská skupina Asahi prostredníctvom spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko, ktorý predáva tiež niektoré české značky pív na čele s Pilsner Urquell.
Zatiaľ čo spotreba piva na Slovensku vlani vzrástla, konzumácia ďalších alkoholických nápojov, teda liehovín a vína, sa naopak znížila. Pokračoval tiež rast spotreby nealkoholických nápojov.