Odborári v oboch slovenských prevádzkach potvrdzujú kontinuálny úbytok pracovníkov. Dôvodom sú dohody o skončení pracovného pomeru, ako aj prirodzená fluktuácia.
Nemecký koncern Schaeffler, ktorý u nás v dvoch závodoch v Skalici a v Kysuckom Novom Meste zamestnáva viac ako osemtisíc ľudí, zažíva malé déja vu z krízového obdobia v roku 2009.
Zamestnanci totiž pracujú v skrátenom pracovnom úväzku, v prípade potreby po dohode s podnikom čerpajú hromadne dovolenku a fabrika zaviedla aj opatrenia na zvýšenie flexibility pracovného času.
Napriek tomu situácia počas tejto krízy nie je taká zlá, aby podnik musel hromadne prepúšťať, tak ako sme to mohli sledovať v prípade slovenských fabrík výrobcov Miba, ZKW či Hella.
Schaeffler má totiž jednu zásadnú výhodu, akú ony nemaj...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Slovensko opakovane prepisovalo rekordy. Ktorým ľuďom firmy pridali najviac? Po vrecku sa buchol aj štát
02 - Modified: 2024-12-18 23:00:00 - Feat.: - Title: Ako spolu súvisia inovačná a biznis stratégia?
03 - Modified: 2024-12-03 13:54:39 - Feat.: - Title: Podnikatelia pozor: Tu je osem zmien, ktoré ovplyvnia váš biznis
04 - Modified: 2024-11-28 23:00:00 - Feat.: - Title: Štát už tendruje celú kysuckú diaľnicu, stále nemá povolenia. Stavbu predražuje zabudnutý riečny projekt
05 - Modified: 2024-11-25 12:00:00 - Feat.: - Title: Rodinná vojna u Krainovej: So sestrou si posielajú drsné správy, rozhádal ich biznis!