Cestu od Turian smerom na Ružomberok lemuje húštinou zarastený pás v strede ornice. Pôvodne mala viesť diaľnica z Turca na Liptov práve týmto takzvaným údolným variantom, ktorý sa začal pripravovať ešte v roku 2009.
„Vykúpili tu už 80 percent pozemkov,“ tvrdí šéf žilinskej pobočky Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory Ján Mišura, ktorý sa už roky angažuje v boji proti riešeniu s výstavbou tunela Korbeľka.
Bojuje napriek tomu, že minister dopravy Andrej Doležal podobne ako aj jeho predchodcovia alternatívu výstavby 13,5-kilometrového úseku Turany – Hubová bez veľkého tunela nadobro pochovali.
Štát sanuje
Pôvodný údolný variant zastavili najprv zosuvy pri Šútove a jeho pretrasovanie stroskotalo na argumentoch ochranárov prírody. Stroje teda v roku 2010 zo staveniska odišli. Krajina na pomedzí dotknutých obcí je však naďalej poznačená prípravami na túto výstavbu ešte z čias ministra Ľubomíra Vážneho.
Pri zabetónovaných pätkách ob...
Zostáva vám 85% na dočítanie.