Špecialita vodičov, ktorá má u nás jediné miesto. A to nedokončená diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou. Len počas jednej cesty môžete narátať desiatky vodičov, ktorí doslova ignorujú pravý jazdný pruh. Ak trasu absolvujete denne, je vám zrejmé, že krajnému pruhu nič nie je. Navyše za bezdôvodnú jazdu v strednom pruhu hrozí pokuta od 30 do 50 eur.Dreamstime
StoryEditor

Od 1. januára bude spoplatnených úsekov ciest menej, tvrdí Skytoll

21.12.2020, 11:10
Autor:
TASRTASR
Bez zmeny ostáva 948 vymedzených úsekov ciest, čo je asi 36 percent celej siete.

Sieť vymedzených úsekov ciest na Slovensku bude mať od Nového roka o 382 úsekov menej. Informoval manažér pre komunikačnú stratégiu a PR spoločnosti Skytoll Anton Bódis.

Od 1. januára 2021 totiž platí nový zoznam vymedzených úsekov diaľnic, ciest 1. triedy a ciest 2. triedy s výberom mýta.

Ako spoločnosť spresnila, vyhláška Ministerstva dopravy a výstavby od 1. januára 2021 optimalizuje sieť vymedzených úsekov ciest, čo znamená skončenie platnosti 633, modifikáciu 792 a vytvorenie 239 nových vymedzených úsekov.

"Okrem toho nová vyhláška rozširuje sieť vymedzených úsekov ciest o nové úseky na diaľniciach D1, D3 a D4," vymenovala spoločnosť s tým, že na diaľnici D1 pribudne jeden úsek rozdelením existujúceho vymedzeného úseku pri Triblavine na dva, ďalší úsek pribudne medzi Hričovským Podhradím a Lietavskou Lúčkou a o jeden úsek viac bude aj na privádzači do Žiliny.

"Na diaľnici D3 medzi Čadcou a Svrčinovcom pribudnú dva vymedzené úseky. Na obchvate Bratislavy na diaľnici D4 pribudnú rovnako dva nové vymedzené úseky. V intravilánoch Žiliny, Bytčice a Lietavskej Lúčky pribudnú štyri vymedzené úseky ciest, ktoré budú spoplatnené nulovou sadzbou mýta," dodala spoločnosť.

Ako poznamenala spoločnosť, bez zmeny ostáva 948 vymedzených úsekov ciest, čo je asi 36 percent celej siete.

"Po všetkých úpravách vrátane tých, ktoré nemajú vplyv na výšku úhrady mýta - úseky spoplatnené nulovou sadzbou - sa počet vymedzených úsekov ciest zníži o 382 na 1992. Dĺžka siete vymedzených úsekov sa predĺži o 58 kilometrov na 8199 kilometrov," uzavrela spoločnosť.

01 - Modified: 2024-04-15 12:32:25 - Feat.: - Title: Problémový úsek D1 pri Ružomberku sa rozbehol. Na tuneli Čebrať robí denne 500 ľudí, minister Ráž je spokojný 02 - Modified: 2024-04-10 14:04:42 - Feat.: - Title: Rezort dopravy hľadá riešenia. Výstavbu diaľničného tunela Višňové by mohli urýchliť, vyhlásil Ráž 03 - Modified: 2024-03-27 13:03:24 - Feat.: - Title: Ministerstvo dopravy chce obnoviť regionálne železničné spojenie s Maďarskom 04 - Modified: 2024-03-20 12:15:43 - Feat.: - Title: Na cesty I. až III. triedy a miestne cesty by mohol dozerať aj rezort dopravy. Návrh schválila vláda 05 - Modified: 2024-03-14 12:10:07 - Feat.: - Title: Posledný úsek D1 medzi Bratislavou a Košicami: Ráž ukázal jediný variant, stáť bude približne miliardu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. apríl 2024 08:09