StoryEditor

Nie je z čoho. Nákladné vlaky ostali bez pomoci

24.02.2021, 23:00
Odľahčenie od platobných povinností si v čase covidu pýtali aj železniční dopravcovia. Chýbajúca podpora ich stavia do nevýhody oproti zahraničným konkurentom.

Cestujeme málo a ak áno, tak skôr vlastným autom. V čase covidu je to bezpečnejšie. Sektor hromadnej prepravy osôb preto krváca, obrovské prepady zažívajú autobusy, ale aj vlaky. Štát však na ne myslel a ešte vlani kompenzoval Železničnú spoločnosť Slovensko sumou takmer 50 miliónov. Vyše 40 miliónov sa ušlo aj štátnemu správcovi koľajníc, Železniciam Slovenskej republiky. O svoju časť z koláča však žiadajú aj nákladní dopravcovia. Aj oni pocítili zníženie výkonov a mali problémy s finančnou likviditou. Ešte nepríjemnejšie pre nich je, že sa dostávajú do konkurenčnej nevýhody. V zahraniční sa totiž nákladné vlaky dočkali štátnych ú...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-27 23:00:00 - Feat.: - Title: Slováci v peňaženkách plnia priehradky na kreditky. Karty dosiahli míľnik, je ich už výrazne viac ako ľudí 02 - Modified: 2024-10-18 09:00:00 - Feat.: - Title: Vyhýbajte sa finančným rizikám. Rastúce zadlženie zhoršuje mentálne zdravie, tvrdí expert pre HN (rozhovor) 03 - Modified: 2024-10-17 13:16:57 - Feat.: - Title: ​Lagardová do tretice udrela na európske financie. Euro sa teraz dostane pod tlak, hovorí pre HN top expert 04 - Modified: 2024-10-16 14:54:18 - Feat.: - Title: Druhý pilier poráža štát. Niektoré fondy zarábajú deväťnásobok toho, čo ponúknu dlhopisy pre ľudí 05 - Modified: 2024-10-14 13:30:00 - Feat.: - Title: Na opravu domu vám dá štát až 10-tisíc eur. Polovicu peňazí vám môže dať aj vopred
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. november 2024 06:35