StoryEditor

Ak potrebujete poradiť, volajte 18 188

30.10.2007, 23:00

18 188. To je to správne číslo, ktoré sa vám naozaj oplatí zapamätať si, či už cestujete vlakom pravidelne alebo len občas. Po jeho vytočení v pevnej i mobilnej telefónnej sieti v ktorúkoľvek dennú i nočnú hodinu sa vám totiž na druhej strane telefónu ozve nielen príjemný hlas jedného z 18 operátorov Kontaktného centra Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), ale operátori vám aj určite odpovedia na otázku, ktorá súvisí s cestovaním vo vlaku. Na Slovensku aj v zahraničí.

-- Denne naše číslo obvykle vytočí 400 až 500 cestujúcich, v piatok, keď sa cestuje najviac, sa ich počet blíži k 700. Počet telefonátov však poriadne vyskočí aj pred rôznymi sviatkami či po každej zmene cestovného poriadku -- vysvetľuje vedúca Kontaktného centra ZSSK Bc. Mária Kovaliková. Hoci centrum donedávna sídlilo v Prešove a v lete tohto roku sa presťahovalo do Košíc, na jeho dostupnosť prostredníctvom telefónu to nemá žiadny vplyv. Ak totiž voláte odkiaľkoľvek zo Slovenska, stále je to len číslo 18 188. Platí to aj v prípade volania z mobilu. Cena za minútu hovoru sa pritom pohybuje od 4,30 do 4,90 koruny vrátane DPH v závislosti od konkrétneho telefonického operátora. V rámci jedného operátora je však cena hovoru rovnaká počas celého dňa. Teda sa nerozlišuje tzv. silná a slabá prevádzka.
-- V dennej zmene zabezpečujú prevádzku kontaktného centra piati operátori, v nočnej dvaja. Na starosti však majú nielen telefonické odpovede, ale aj mailovú korešpondenciu. Denne vybavia okolo 50 až 60 mailov -- dodáva vedúca centra. Kým odpovede na viaceré praktické otázky zvládnu operátori bez mihnutia oka, občas sa nájdu také, pri ktorých sa aj "zapotia". Napríklad, keď cestujúci hľadá vhodné vlakové spojenie v Japonsku alebo inej exotickej krajine. Alebo keď volajúci zahlási, že potrebuje lístok do Jurského parku. Po trpezlivých doplňujúcich otázkach operátora však vysvitne, že to síce myslí vážne, ibaže chce cestovať do Svätého Jura...
Väčšina cestujúcich je s odpoveďami operátorov spokojná. Napríklad tohto roku si až 709 z nich dalo námahu, aby pracovníkom kontaktného centra zaslalo poďakovanie. Drvivá časť cestujúcich sa totiž na kontaktné centrum obracia so žiadosťou o konkrétnu radu alebo službu. Centrum však rieši aj niektoré sťažnosti či problémy, ktoré sú spojené s internetovým predajom cestovných lístkov alebo prepravou imobilných cestujúcich. No občas sa nájdu aj výnimky, pre ktorých je linka 18 188 zdrojom "zábavy". Medzi ne určite možno zaradiť istého volajúceho, ktorý sa pravidelne i niekoľkokrát za večer informoval na vlakové spojenia v rôznych "zastrčených" kútoch sveta. Rozhovor s obľubou preťahoval aj na vyše hodiny, hoci si nikdy žiaden lístok na vlak nekúpil. Nakoniec sa sťažoval, že ho hovory s operátormi stáli priveľa peňazí.

KONTAKTNÉ CENTRUM ZSSK
Tel.: 18 188
Telefónne číslo platí pre celé Slovensko i všetky telefónne siete bez akejkoľvek predvoľby.
e-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Cena telefonického hovoru:
zo siete Orange: 4,30 Sk s DPH/minúta
zo siete T-Mobile: 4,30 s DPH/minúta
zo siete O2: 4,30 Sk s DPH/minúta
zo siete T-Com: 4,90 Sk s DPH/minúta
Uvedené ceny platia každý deň nepretržite 24 hodín. To znamená, že sa nerozlišuje silná a slabá prevádzka.

KEDY VOLAŤ A MAILOVAŤ?
Do Kontaktného centra ZSSK môžete volať a mailovať nonstop 24 hodín denne v pracovný i vo sviatočný deň. Jeho operátori majú na starosti nasledujúcu agendu:
* informácie o vnútroštátnych a medzinárodných vlakových spojeniach a cenách cestovných lístkov,
* informácie o výlukách na železničných tratiach, o meškaní vlakov i dôvode ich meškania,
* informácie o voľných miestenkách a lôžkových a ležadlových lístkoch v konkrétnom vlaku,
* vyhľadávanie vecí stratených vo vlakoch,
* informácie o predaji cestovných dokladov cez internet,
* telefonickú pomoc a riešenie problémov pri internetovom predaji cestovných dokladov, najmä v spojitosti s pridelením ID kódu, realizáciou Orange teleplatby alebo platby prostredníctvom služby SporoPay a Tatra- Pay,
* riešenie reklamácií pri internetovom predaji cestovných dokladov na základe telefonického volania,
* zabezpečenie skupinovej prepravy bicyklov (minimálne 5 dní vopred),
* zabezpečenie prepravy imobilných cestujúcich (minimálne 48 hodín vopred),
* iné otázky a pripomienky.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
18. november 2024 10:24