Dlhé roky vládol na slovenských tratiach monopol. Okupovali ich iba vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko.
Potom štát musel kývnuť na to, že na koľaje pre európske dohody pustí aj súkromných prepravcov.
Ďalšie súťaže však doteraz skončili fiaskom. Najnovšie pri úseku na severe Slovenska, Žilina - Rajec.
Hoci sa tender pod vedením ministerstva dopravy Anfreja Doležala opakoval už druhýkrát, dopadol bez úspešnej koncovky.
Ani jedna ponuka podľa úradného dokumentu nesplnila očakávania štátu. Minimálne na služby súkromníka tak cestujúci nateraz môžu zabudnúť.
„Ponuka, ktorú sme obdržali bola z pohľadu verejných financií neprimerane vysoká. Jej výška dosahovala úroveň dopravne i technologicky podstatne náročnejšej trate. Jej prijatím by štát doplácal za výkony vo verejnom záujme oveľa viac, ako je tomu v súčasnosti," vysvetľuje zrušenie tendra hovorca rezortu Ivan Rud...
Zostáva vám 85% na dočítanie.