StoryEditor

Štát súťažil koľajnice. Skončilo to fiaskom

25.03.2021, 18:45
Liberalizovať trate sa nám nedarí. Aktuálne máme počet takýchto koľají na Slovensku nula.

Dlhé roky vládol na slovenských tratiach monopol. Okupovali ich iba vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko.

Potom štát musel kývnuť na to, že na koľaje pre európske dohody pustí aj súkromných prepravcov.

Ďalšie súťaže však doteraz skončili fiaskom. Najnovšie pri úseku na severe Slovenska, Žilina - Rajec.

Hoci sa tender pod vedením ministerstva dopravy Anfreja Doležala opakoval už druhýkrát, dopadol bez úspešnej koncovky.


Ani jedna ponuka podľa úradného dokumentu nesplnila očakávania štátu. Minimálne na služby súkromníka tak cestujúci nateraz môžu zabudnúť.

„Ponuka, ktorú sme obdržali bola z pohľadu verejných financií neprimerane vysoká. Jej výška dosahovala úroveň dopravne i technologicky podstatne náročnejšej trate. Jej prijatím by štát doplácal za výkony vo verejnom záujme oveľa viac, ako je tomu v súčasnosti," vysvetľuje zrušenie tendra hovorca rezortu Ivan Rud...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 02 - Modified: 2024-04-04 10:28:33 - Feat.: - Title: Všetko pre stabilné ceny. Rusko v marci znížilo vývoz benzínu po železnici na polovicu 03 - Modified: 2024-03-28 14:31:51 - Feat.: - Title: Pri Nitre museli pristúpiť k radikálnemu kroku. Teraz železničiarov tlačí ďalší problém: platy 04 - Modified: 2024-03-26 07:54:43 - Feat.: - Title: Deutsche Bahn postupne znížia pracovný čas rušňovodičov na 35 hodín týždenne 05 - Modified: 2024-03-19 16:23:43 - Feat.: - Title: Železniční odborári ukončili sériu protestov zhromaždením v Bratislave
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
20. apríl 2024 00:00