StoryEditor

Naše potraviny musia nájsť cestu k zlacneniu​

09.04.2021, 11:00
Pokles podielu slovenských potravín na pultoch sa zastavil v roku 2017, no súčasných 40 percent je aj tak hlboko pod potenciálom krajiny.

Bryndza je súčasťou našej tradície, no zákazníci napriek tomu každoročne zjedia trikrát viac syra mozzarella. Slovenské potraviny majú dlhodobo problém presadiť sa na pultoch obchodov, čo sa snažia zvrátiť projekty obchodných sietí na podporu domácej produkcie. Jedným z nich je napríklad privátna značka Slovenskô od spoločnosti Lidl, ktorá je dedikovaná slovenským potravinám. Reťazec Kaufland už štvrtý rok podporuje lokálnych dodávateľov, ktorí vzhľadom na ich výrobné kapacity nedokážu zásobovať celý trh, ale len pár predajní v okolí.


Dostať slovenské potraviny na pulty obchodov je teda cieľom tak potravinárov, ako a...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-03-25 15:41:46 - Feat.: - Title: Slovenské potravinárstvo ohrozuje menej kvalitný dovoz zo zahraničia. Bez podpory štátu ho čaká zdražovanie 02 - Modified: 2024-07-16 07:11:46 - Feat.: - Title: Pomáha pri osteoporóze, funkcii čriev, depresiách, lieči žalúdok. Táto naša potravina má naozaj čo ponúknuť 03 - Modified: 2024-06-17 16:07:43 - Feat.: - Title: Mimoriadna pomoc na podporu slovenských potravín má prijímateľov, reaguje na krízu po vpáde Ruska na Ukrajinu 04 - Modified: 2022-04-20 20:44:25 - Feat.: - Title: Vajcia raketovo dražejú. Chovatelia podnikajú so stratou a musia pristúpiť k ráznemu kroku 05 - Modified: 2022-03-29 10:27:42 - Feat.: - Title: Vojna ženie nahor ceny benzínu aj potravín, treba na ne pracovať viac. Niektoré produkty však zlacneli
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. december 2025 10:21