StoryEditor

Zisk Volkswagenu ťahajú nadol polovodiče, na tomto roku sa podpíše aj Ukrajina. Dopyt pritom rastie, hlási výrobca

28.04.2022, 08:50
Bratislavský výrobca automobilov sa popri čiernych scenároch ako rozpad dodávateľských reťazcov a nedostatok komponentov sústreďuje na investície.

Pandémia, nedostatok čipov a aby toho nebolo málo, pridali sa aj problémy s dodávkami komponentov z Ukrajiny ako sú káblové zväzky či spínače. To sú všetko najväčšie problémy top zamestnávateľa na Slovensku Volkswagen. 

Ten hlási aj pokles obratu a zisku pred zdanením. Tržby totiž išli dole o zhruba 220 miliónov eur na 9,53 miliardy, zisk o 13 miliónov eur na 264 miliónov eur.

„Teší nás oživenie dopytu na svetových trhoch, ale na druhej strane nám však nesmierne sťažuje situáciu vo výrobe nestály dodávateľský reťazec, ktorý je zasiahnutý globálnym nedostatkom a výpadkami polovodičov a ktorému v tomto roku priťažil vojnový konflikt na Ukrajine,“ konštatuje šéf Volkswagen Slovakia Oliver Grünberg s tým, že počet vyrobených vozidiel klesol oproti roku 2020 na 309-tisíc kusov, 70 percent produkcie vyťažili SUV modely, zvyšných tridsať obsadilo malé mestské vozidlo e-up!

Investície firmy sa vlani v porovnaní s rokom 2020 takmer zdvojnásobili na 100 miliónov eur, a súhrnne za tri desaťročia prekročili sumu 4,75 miliardy eur. Ďalšie stovky miliónov eur boli schválené a budú v najbližšom období využité na nábeh nových produktov Volkswagen Passat a Škoda Superb.  

Spoločnosti Volkswagen Slovakia sa v minulom roku podarilo vyrobiť 308 990 vozidiel piatich koncernových značiek. Takmer 70 percent produkcie tvorili SUV modely. Podiel elektrických a plug-in hybridných vozidiel vzrástol na 28 percent.

Z pohľadu obratu boli najväčšími exportnými trhmi Čína so štvrtinovým podielom, Nemecko s 18-percentným podielom a USA so 17 percent. Volkswagen Slovakia v minulom roku vyrobil popri vozidlách aj 26 410 prevodoviek, 19,7 milióna komponentov a 3530 nástrojov pre výrobné prevádzky. Od slovenských dodávateľov nakúpil štvrtinu výrobného materiálu pre produkciu, čo predstavuje objem vyše dve miliardy eur.

Firme sa napriek pandémii darí udržiavať v nasadení 11 500 zamestnancov s tým, že výhľadovo plánuje zvyšovať ich počet s príchodom štartu produkcie nových generácií modelov. V podniku zostali zachované zaužívané benefity, ako 13. aj 14. plat či odmena za hospodárske výsledky. Na sociálne výhody pre zamestnancov bolo v roku 2021 prerozdelených vyše 20 miliónov eur.

01 - Modified: 2024-04-17 16:00:00 - Feat.: - Title: Zistenie HN: elektrické Porsche v Bratislave sa už vyrába. Fabrika aktuálne pracuje na „vychytávaní múch“ 02 - Modified: 2024-04-12 14:35:08 - Feat.: - Title: Ako je to s krachom top zamestnávateľa? Poplašné správy zmietol zo stola novým rekordom 03 - Modified: 2024-04-11 17:28:20 - Feat.: - Title: Šéf VW pre HN: Najlepší zamestnanec je Slovák. Iné riešenie ako dovoz pracovnej sily však aktuálne nie je 04 - Modified: 2024-03-27 15:54:37 - Feat.: - Title: Volkswagenu na Slovensku chýba tento rok až 1 500 zamestnancov. Kritická je situácia so špecialistami 05 - Modified: 2024-03-14 22:27:47 - Feat.: - Title: Volkswagen chce v roku 2027 uviesť na trh elektromobil za 20-tisíc eur
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
24. apríl 2024 01:45