"Nábeh slovenského mýtneho systému, ktorému predchádzala takmer nulová informačná kampaň, bol poznamenaný nebývalým chaosom, ktorý nepamätáme ani z čias spustenia podobných systémov v Nemecku, Rakúsku alebo u nás," uviedol zástupca českého Česmadu Martin Felix.
"Nefunkčnosť informačných liniek, nemožnosť získať palubné jednotky pre systém post-pay ani mesiac po ich zaplatení, kilometrové rady na hraniciach, kde strávili naše kamióny desiatky hodín a dopravcovia utrpeli miliónové straty, obmedzenie platobného styku len na hotovosť, zavádzajúce mýtny kalkulátor," vymenoval Felix nepríjemné skúsenosti, za ktoré očakávali českí dopravcovia ospravedlnenie. "Namiesto toho sme sa od ministra Vážneho dozvedeli, že systém nabehol takmer excelentne k spokojnosti 99,8% užívateľov a problémy majú iba zvyšné dve desatiny percenta dopravcov, ktorí nesplnili svoju zákonnú povinnosť," uvádza sa vo vyjadrení Česmad Bohemia.
Českí dopravcovia preto vyzývajú slovenské ministerstvo dopravy, "aby zvážilo pozastavenie systému el. mýta do doby, než bude seriózne pripravené jeho spustenie, a očakáva, že namiesto dehonestujúcich výrokov na adresu slovenských dopravcov minister Vážny oznámi, akým spôsobom chce kompenzovať straty vzniknuté nezvládnutým nábehom výberu mýta."