Minulý týždeň spoločnosť Cargo definitívne uzavrela predaj viac ako 12-tisíc vozňov. Zinkasuje za to vyše 216 miliónov eur. Získala ich nemecká spoločnosť VTG. Okolo tohto obchodu však vznikli otázniky. Partnerom nemeckého prepravcu pri privatizácii vagónov je neznámy maltský fond. „Nie je možné, aby si VTG zobralo partnera, ktorý je spochybniteľný,“ hovorí v rozhovore Ľupták. Zároveň priznal, že Cargo by mohlo byť opäť na predaj.
Minulý týždeň ste definitívne uzavreli predaj viac ako 12-tisíc vozňov a vstup investora do jednej z dcér Cargo Wagon. Aký je to pocit?
Je to dobrý pocit. Akurát to trvalo trochu dlhšie, ako sme si želali. Hovorí sa však, že dôležitejšie sú výsledky než proces. Tu ide o veľmi dobrý výsledok. Hlavným motívom, prečo sa to dialo, bolo oddlženie spoločnosti Cargo, čo sa nám podarí.
Ide teda o zadosťučinenie?
Určite áno. Že sa podarilo dosiahnuť to, že tender vyhrala spoločnosť, ako je VTG, je bonus, ktorý vnímame ako čerešničku na torte. Z toho mám ja osobne dobrý pocit a radosť. Financie sme totiž očakávali, keďže základné parametre súťaže sme si nastavili sami a v tomto prípade nás nemohlo nič prekvapiť.
Spolu s ministrom dopravy Jánom Počiatkom ste takto pred rokom oznamovali víťaza tendra. Vtedy išlo o švajčiarsku spoločnosť AAE. Čo sa stalo, že to takto dlho trvalo?
Je to dôkaz toho, že nešlo o ľahký obchod. My sme boli totiž unikát v Európe. Doteraz nikdy takýto počet vagónov štátny nákladný prepravca nepredával s tým, že si ich bude prenajímať späť. Taktiež suma 216,6 milióna eur bola vysoká. Ďalej sme po vyhlásení víťaza tendra museli komuni...
Zostáva vám 85% na dočítanie.