Šéf najväčšieho potravinárskeho koncernu na svete Nestlé Paul Bulcke zaskočil dnes svet biznisu nečakanou správou. Ikona švajčiarskeho biznisu dramaticky mení stratégiu a začne rozpredávať stratové divízie. „Keď niečo nefunguje, tak máte len dve možnosti. Buď to opravíte, alebo odstránite,“ povedal pre zahraničné médiá Bulcke.
U nás zostáva
Nestlé má viac ako 1800 „výrobných jednotiek“ po celom svete. Výnimkou nie je ani Slovensko. V Prievidzi vlastní podnik Carpathia, ktorý pre koncern vyrába produkty značiek Maggi a Carpathia. „S týmto podnikom počítame do budúcnosti ako s celoeurópsky vysoko perspektívnym závodom,“ povedal pre HN hovorca skupiny pre Česko a Slovensko Martin Walter. Nestlé Slovensko podľa neho vlani potvrdilo svoje popredné postavenie v potravinárskom priemysle. Ako jeden z najvýznamnejších slovenských potravinárskych výrobcov a exportérov, dosiahol tržby 156,6 miliónov eur. Oproti roku 2011 narástli o dva a štvrť percenta.
Malá revolúcia
Svet zostal z rozhodnutia Nestlé, ktoré sa doteraz takmer neustále rozširovalo, v šoku. „Je to taká malá revolúcia pre túto spoločnosť,“ skonštatoval pre Wall Street Journal analytik banky Vontobel Jean-Philippe Bertschy. Za zmenou kurzu vidí snahu koncernu o zvýšenie ziskov z investovaného kapitálu. To má zabezpečiť práve ponechanie si ziskových častí.
Zdá sa, že proces „očisty“ pritom už začal. Podľa agentúry Reuters ponúka Nestlé na predaj značku PowerBar, ktorá dosiahla s vlaňajškom výrazne horšie predaje. Podľa neoficiálnych zdrojov sa plánuje vzdať aj trhu so zmrzlinami v Austrálii či dvoch značiek minerálnych vôd vo Francúzsku.