Neskôr o jeho čiastočnom odštátnení opäť začal hovoriť kabinet Ivety Radičovej. A teraz by štátny nákladný prepravca – spoločnosť Cargo – mohol byť opäť na predaj.
Prečítajte si aj: Čo je dobré pre Nemcov, je dobré aj pre nás
V rozhovore pre HN to potvrdil jeho generálny riaditeľ Vladimír Ľupták. Takýto variant chce navrhnúť priamo ministrovi dopravy Jánovi Počiatkovi. „Teraz je ten správny čas. Máme totiž dlhodobé kontrakty, firma bude oddlžená a stabilná. Momentálne sú všetky náznaky toho, že Cargo by mohlo ísť na predaj,“ konštatoval Ľupták.
Táto myšlienka prichádza v čase, keď náš nákladný prepravca definitívne predal svojich viac ako 12-tisíc vozňov za vyše 216 miliónov eur. Kúpila ich nemecká spoločnosť VTG, ktorá pred časom v jednej z dcérskych firiem štátneho prepravcu, spoločnosti Cargo Wagon, získala 66-percentný balík.
Počiatkov rezort však dnes o privatizácii Carga nechce ani počuť. „Otázka privatizácie spoločnosti Cargo nie je na programe dňa a určite ju nebude riešiť táto vláda. Akú stratégiu však zvolia budúce vlády, dnes nevieme predpokladať,“ povedal hovorca rezortu dopravy Martin Kóňa.
Odborníci by predaj štátnej firmy odporúčali. Podľa managing partnera KPMG Slovensko Ľuboša Vanča by takýto postup zo strany štátu mal zmysel. Podobný názor má aj partner spoločnosti Redbaenk Michal Mišun. Ten zároveň odhadol aj cenu. „Zhruba by mohlo ísť od 650 miliónov do jednej miliardy eur,“ myslí si Mišun. V roku 2006 štát za Cargo mohol dostať vyše 450 miliónov eur. Vtedy ho malo získať konzorcium rakúskeho Carga a našej J&T.