StoryEditor

Na vyťažených spojoch ešte určite upravíme ceny, odkazuje šéf RegioJetu

25.01.2015, 22:56

Od decembra RegioJet jazdí na linke Bratislava – Žilina – Košice. Každý deň prevádzkuje tri páry vlakov, ich obsadenosť je 72 percent. Hospodárske výsledky nie sú také, ako by veľkopodnikateľ očakával. „Ak zoptimalizujeme prevádzku, tak by sme sa mohli dostať na vyrovnaný výsledok,“ vraví Radim Jančura, majiteľ spoločnosti RegioJet:

 

Dnes na vás v Hospodárskych novinách čaká exkluzívny obsah až na 52 stranách a za nezmenenú cenu. Pripravili sme pre vás Veľký vlakový špeciál - najväčší prehľad dôležitých informácií, cien, služieb a zliav + grafikon kľúčových spojov.

 

V polovici decembra ste začali s IC vlakmi jazdiť na trati Bratislava – Košice. Ste spokojní?

Som rád, že sa nám podarilo rozjazdiť novú nedotovanú vnútroštátnu linku Bratislava – Žilina – Košice a že sme rozvírili stojaté vody slovenskej železničnej dopravy. Počet cestujúcich nám stále rastie a priemerná obsadenosť spojov taktiež. Máme štyrikrát viac cestujúcich, ako majú štátne IC. 

Štart vašich vlakov sprevádzali chyby. Na úvod napríklad nefungovala klimatizácia, pripojenie na WiFi či jedlo v reštauračnom vozni nebolo k dispozícii. Odstraňujete tieto chyby?

Keď prinášate niečo nové, vždy sa stretávate s „pôrodnými bolesťami a problémami“. Môžete plánovať čokoľvek chcete, ale až ostrá prevádzska na danej linke vám odhalí nedokonalosť a chyby. I u nás sa, samozrejme, nejaké objavili. Niektoré sme už odstránili, niektoré sa snažíme riešiť priebežne. Práve napríklad WiFi plánujeme kompletne vymeniť na jar. 

Štyri dni po nástupe na trať ste zrušili jeden vlak. Prečo v tom čase nebola k dispozícii náhradná lokomotíva?

Pre naše vlaky sme nasadili jednu z najmodernejších lokomotív v Európe, Siemens Vectron, s jediným cieľom – poskytovať spoľahlivú službu. Avšak trať Bratislava – Žilina – Košice má svoje špecifiká – veľa sťahovačiek a úsekov bez napätí – to znamená, že v rámci jazdy sa až 50-krát musí súprava odpojiť a pripojiť k napätiu. Podobné problémy ma i Pendolino. Náhradná lokomotíva je pripravená v zálohe. Bohužiaľ, v čase výpadku bola na plánovanej údržbe v Prahe. 

Môžete potvrdiť, že takáto vec sa už nestane?

Budeme robiť všetko pre to, aby sa to neopakovalo. 

Na trase Bratislava – Košice jazdíte od 9 eur. Budete tieto ceny meniť?

Nie je to vylúčené. Rozhodnutie o cestovaní zadarmo pre určité sociálne skupiny nám nabúralo biznis plán. Deväť eur však ostane, ale len na niektorých spojoch. Na spojoch, ktoré sú vyťaženejšie, zrejme dôjde k úprave cien. 

Akým konkrétnym spôsobom sa tieto ceny budú meniť?

Aktuálne vám nedokážem na to odpovedať. 

Akú aktuálne máte priemernú obsadenosť vašich vlakov?

Priemerná obsadenosť našich žltých vlakov na trase Bratislava – Žilina – Košice je 72 percent. 

Čo to robí s vašimi hospodárskymi výsledkami?

Nie sú zatiaľ také, aké sme plá- novali. Myslím si, že ak zoptimalizujeme prevádzku, ešte viac zlep- šíme služby a bude s nami jazdiť dosť cestujúcich, tak by sme sa mohli dostať na vyrovnané hospodárenie. Bohužiaľ, dostali sme sa do situácie, keď viac ako polovica cestujúcich, s ktorými sme po- čítali v našom biznis pláne, teraz jazdí zadarmo. Železničná spoloč- nosť Slovensko dnes dostane aj za študenta plnú kompenzáciu, čo predstavuje na trase Bratislava – Košice neuveriteľných 18,76 eura. 

Na akú konkrétnu obsadenosť sa chcete dostať?

Naša predstava je okolo 90 percent. 

RegioJet je známy svojimi služ- bami – noviny zadarmo, nápoje zadarmo, WiFi, lacné jedlo. Na aké ďalšie služby sa môžu cestujúci tešiť?

Ak si u nás cestujúci kúpi cestovný lístok do mesta, kde žlté vlaky zastavujú, môže využiť bonusové zľavy od našich partnerov z daného mesta – napríklad do akvaparku, do lyžiarskych škôl, rôznych hotelov. U nás má teda cestujúci zaistenú ako dopravu, tak zábavu alebo ubytovanie. 

Na jeseň ste predstavili nový vozeň Astra, ktorý má v sebe zabudované obrazovky. Odkedy budete táto novinka jazdiť na trati Bratislava – Košice?

Nový voz Astra jazdí na trase Praha – Žilina. Vo februári by sa mala odstaviť a odviezť do Rumunska na posledné úpravy. Na jar by sme mali prevziať ďalšie objednané vozne Astra a potom by mala jazdiť i na tejto trase. 

 

Radim Jančura

Je český podnikateľ, ktorý pochádza z Ostravy. Založil, vlastní a riadi spoločnosť Student Ageny, ktorá prevádzkuje žlté autobusy, predáva letenky a konkuruje aj v železničnej doprave prostredníctvom spoločnosti RegioJet. Od decembra jazdí na trase Bratislava – Žilina – Košice, či Praha – Žilina – Košice v nedotovanej doprave, od marca 2012 na linke Bratislava – Komárno.

01 - Modified: 2007-02-26 07:59:00 - Feat.: 0 - Title: Rokovania o ukončení štrajku leteckých dispečerov majú dnes pokračovať
01 - Modified: 2024-11-23 16:21:06 - Feat.: - Title: Horský priechod Čertovica čaká nočná uzávera, pripravené sú obchádzky 02 - Modified: 2024-11-23 13:52:21 - Feat.: - Title: Šéf slovenských hotelierov pre HN: Už čoskoro privítame klientov z netradičných trhov ako je Čína či Japonsko 03 - Modified: 2024-11-22 12:27:24 - Feat.: - Title: Doprava je na viacerých úsekoch prerušená, niektoré vlaky meškajú 04 - Modified: 2024-11-22 11:09:42 - Feat.: - Title: Nehoda na železnici výrazne obmedzila dopravu na západe Nemecka 05 - Modified: 2024-11-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Šéf indonézskeho turizmu pre HN: Novú metropolu staviame v džungli. Neďaleko mesta uvidíte orangutany i prales
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
24. november 2024 14:12