Šéf žltých vlakov a autobusov Radim Jančura opäť zažíva stret so slovenskou realitou. Po tom, čo ju odmietla nitrianska župa, sa jeho spoločnosť Student Agency ocitla v pozícii votrelca aj na východe. Práve tam chcela rozbehnúť linky, ktoré by zvážali ľudí od svojich vlakov až do miest bez vlakového spojenia. Mestá však s týmito plánmi majú problém. „Príchod ďalšieho prepravcu, ktorý má záujem len o najrentabilnejšie trasy, by znamenal úbytok prostriedkov a riziko prepúšťania či likvidovania spojov,“ povedala pre HN PR manažérka mesta Svidník Kristína Tchirová.
Paradoxne, Svidník je jeden zo štyroch okresov, ktorý nemá ani kilometer železničnej trate a je odkázaný len na autobusy. Región trápi aj vysoká,20-percentná nezamestnanosť. Lepšia verejná doprava by mohla zvýšiť šance ľuďom zamestnať sa mimo svojho bydliska. Mesto sa však rozhodlo chrániť jestvujúcich podnikateľov. „Považujeme za vysoko neekonomické umožniť konkurenčnému prepravcovi, aby prevádzkoval spoje v blízkych časoch, v akých ich prevádzkujú súčasní prepravcovia,“ povedala Tchirová. Linku na trase Svidník – Kysak a späť aktuálne prevádzkuje SAD Humenné. Aj preto sa rozhodnutie o udelení licencie odkladá.
Čítajte viac: Žlté Autobusy „narazili“. Vo Svidníku
Spoločnosť Student Agency je pripravená urobiť ústupky a zrušiť plánovanú linku, ktorá by priamo konkurovala terajšiemu dopravcovi. To by malo prešovskú župu obmäkčiť. „Nedotované autobusové linky, ktoré nekolidujú s tými dotovanými, môžu prevádzkovať tisíce dopravcov,“ myslí si PR manažérka Student Agency Radka Šťávová.