StoryEditor

Američanom najlepšie rozumejú banky, Slovákom reťazce

14.12.2013, 14:31
Autor:
tasr, stltasr, stl
Slováci majú pocit, že najviac ich počúvajú obchodné reťazce a telekomunikační operátori.

Spôsob, akým vnímajú komunikáciu firiem Američania a Slováci, sa značne líši. Kým Američania si myslia, že ich potrebám najlepšie rozumejú banky, Slováci majú pocit, že ich najviac počúvajú obchodné reťazce (59 %) a telekomunikační operátori (56 %). O bankách si to myslí iba 38 % a o poisťovniach dokonca len 15 % respondentov v SR. Vyplýva to z prieskumov medzinárodnej poradenskej firmy SAS.

Jednu vec však majú slovenskí a americkí spotrebitelia spoločnú. Očakávajú od firiem viac porozumenia a relevantnejšie ponuky. A to napriek obavám z narúšania súkromia, ktoré vyjadrili takmer tri štvrtiny amerických respondentov v súvislosti s nedávnymi škandálmi o rozsiahlom špehovaní občanov vládami.

"Je prirodzené, že verejnosť znepokojili škandály, ktoré poukazujú na špehovanie dát, a to v zámorí aj v Európe. Neznamená to však, že spotrebitelia nechcú, aby firmy s ich súhlasom analyzovali osobné dáta a vedeli vďaka nim lepšie spoznať ich záujmy a potreby. Ak sa firmy správajú zodpovedne a dodržiavajú legislatívu, nemusia sa báť využívať osobné dáta zákazníkov," priblížila riaditeľka SAS Slovakia Hana Kvartová.

Podľa prieskumu Slováci nemajú problém dostávať od dodávateľov viac informácií a ponúk ako je tomu dnes, dokonca by intenzívnejšiu komunikáciu privítali, musí však byť relevantná a zaujímavá. "Ľudia odmietajú len reklamné odkazy, ktoré ich nezaujímajú. Firmy by sa preto mali učiť zákazníkom lepšie porozumieť a komunikovať s nimi cielenejšie," tvrdí Kvartová.

01 - Modified: 2005-10-23 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Chemický gigant chce rásť dynamickejšie ako európsky trh
01 - Modified: 2024-12-19 23:07:53 - Feat.: - Title: Analýza bankového sektora: banky potrápi zdraženie zdrojov 02 - Modified: 2024-12-16 14:43:28 - Feat.: - Title: Lidl, Tesco, Billa a Kaufland. Pozrite sa, ako budú veľké reťazce otvorené od Vianoc do Silvestra 03 - Modified: 2024-12-15 12:23:33 - Feat.: - Title: SERIÁL HN CHCEM BYŤ EXPORTÉR: Banková záruka je univerzálnym zabezpečovacím nástrojom doma i v zahraničí 04 - Modified: 2024-12-13 15:21:19 - Feat.: - Title: Transakčná daň ako strašiak? Slovenské firmy sú vynaliezavé, už našli možnosti, ako „optimalizovať“ 05 - Modified: 2024-12-07 21:31:12 - Feat.: - Title: Výdavky na vianočné nákupy v USA zatiaľ rastú najmä v online obchodoch
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. december 2024 07:06