Keď vstupoval na slovenské železnice, narazil. V niektorých staniciach mu nechceli, z kapacitných dôvodov, povoliť rovnocenné predajné stánky ako má štát. Teraz sa jeho situácia takmer opakuje. Opäť naráža na nedostatok kapacít. Tentoraz však s autobusmi na nitrianskej stanici. Toto má byť najnovšie jeden z dôvodov, prečo súkromný prepravca RegioJet nedostal licenciu na prevádzku svojej linky na trase Bratislava – Banská Bystrica. Pre HN to povedal primátor Nitry Jozef Dvonč. „Dôvodom je zahustenie ciest, ale hlavne nástupišťa,“ konštatoval.
Vyjadrenie samotného nitrianskeho župana Milana Belicu, ktorý môže podľa zákona licenciu prideliť, sa HN do uzávierky získať nepodarilo. Práve neudelenie licencie je dôvod, prečo súkromník v Bratislavskom aj Nitrianskom kraji spustil kampaň, v ktorej obviňuje oboch županov z klientelizmu.
Pokračovanie článku nájdete TU.
Faktom je, že aby licenciu získal, musel by mať súhlas všetkých krajov, cez ktoré bude premávať. Nitra mu ho nedala a na jej nie sa odvolával pri nesúhlasnom stanovisku aj šéf Bratislavského kraja Pavol Frešo.
Medzičasom si však napriek tomu RegioJet našiel nového spojenca. Banskobystrický kraj, na čele ktorého stojí Marián Kotleba. „Pán Kotleba mi prisľúbil, že on zákony dodržuje, takže nemá dôvod nám tú licenciu nevydať,“ povedal pre HN šéf prepravnej spoločnosti Radim Jančura.