Mercedes-Benz vo februári zmenšil odstup od Audi. Kým dcérska značka koncernu Volkswagen medziročne zvýšila predaj o 4,2 percent, Mercedes až o 14,6 percent. Audi napokon v druhom mesiaci tohto roka predalo celkovo 122-tisíc vozidiel a Mercedes len o niečo menej: 120-tisíc áut. Informovala o tom agentúra DPA.
Audi vo svojom dnešnom vyhlásení upozorňuje na modelové zmeny v rade A1 a kompaktnom SUV Audi Q3 v Európe, ako aj na menší počet predajných dní v Číne. Výrazný vzostup predaja zaznamenal kompaktný model A3 a nová verzia A6. Problémy mu spôsobuje ruský trh, kde predaj automobilov vo februári medziročne klesol o 28 percent a teda ešte dramatickejšie než v januári. Audi tu bolo schopné predať len 2092 áut, čo je menej než polovica úrovne predaja v Taliansku alebo Španielsku.
V prípade Mercedesu sa vo februári darilo najmä limuzínam triedy C. Materský koncern Daimler sa nemieni spoľahnúť len na obľúbenosť modelov s trojcípou hviezdou, ale plánuje novú stratégiu aj na opačnom konci spektra. Konkrétne ide o značku Smart, s ktorou má Daimler veľké plány v Číne. Kým v Nemecku predal Smart vlani 22-tisíc áut, v Číne našlo majiteľa 17-tisíc kusov.
Doteraz bol Smart zastúpený len vo vybraných čínskych mestách. Keďže Čína by sa podľa šéfky Smartu Annette Winklerovej už v priebehu dvoch či troch rokov mohla stať najväčším automobilovým trhom sveta, chce byť značka zastúpená vo väčšom počte miest. Sieť predajcov sa zo 16 v roku 2010 rozrástla na súčasných viac než 140.