Namiesto plánovaných dvoch denných spojov medzi Prahou a Košicami bude Leo Express od decembra ponúkať len jeden. spoj, ktorý zaistí jednej jednotke prakticky nepretržité využitie. Súkromný železničný dopravca Leo Express tak mení pôvodné plány.
Je to kvôli tomu, že od decembra tohto roka chce rozšíriť svoje spojenie v Česku o ďalší pár vlakov medzi Prahou a Starým Městom pri Uherskom Hradišti. Tiež mieni zachovať sedem spojov medzi Prahou a Ostravou. Firma zatiaľ čaká na schválenie svojich cestovných poriadkov u prevádzkovateľov českých i slovenských železníc.
Veľký dopyt
Podľa posledného návrhu bude spoj na Slovensko vychádzať popoludní z Prahy, po desiatej večer by mal byť v Košiciach. Odtiaľ sa po 23.00 hod. bude vracať do Prahy, kde má byť o ôsmej ráno. Obslúži tak súčasne aj ranný spoj z Ostravy.
"Ideme v ústrety veľkému dopytu po nočnom cestovaní medzi východným Slovenskom a českou metropolou, ktorá je teraz uspokojená predovšetkým autobusovou dopravou. Týmto cestujúcim prinesieme výrazne vyššie pohodlie a kvalitu, väčšiu rýchlosť a bezpečnosť za veľmi zaujímavé ceny, "povedala hovorkyňa Leo Express Petra Valentová.
Ilustračná snímka: MAFRA
Leo Express si zachová sedem párov vlakov medzi Prahou a Ostravou vo všedné dni. Pôvodné návrhy pritom počítali s redukciou v prospech Slovenska. Navyše pridá jeden pár vlakov na trati medzi Prahou a Starým Městom. "Je to dôležitý odkaz pre našich českých zákazníkov, ktorým budeme môcť naďalej v plnom rozsahu poskytovať službu, ktorú si obľúbili," dodala Valentová.
Konkurečný boj sa presunie na Slovensko
V praxi to znamená, že silná konkurencia medzi Prahou a Ostravou zostane aj v novom cestovnom poriadku prakticky rovnaká, ako tento rok. Doteraz pritom súkromní dopravcovia na tejto trase prerábajú. České dráhy tvrdia, že sú na tejto trase v zisku, ich tvrdenia sa ale nedajú nijako overiť.
Konkurenčný boj sa čiastočne presunie na trasu na Slovensko. Až do Košíc chce jazdiť Regiojet, o novom spoji medzi Prahou a Popradom vedeným Pendolinom vážne uvažujú podľa informácií MF DNES aj České dráhy.
zdroj: idnes.cz