Približne pred mesiacom ste podpísali zmluvu na výstavbu úseku diaľnice D3 pri Žiline. Zadosťučinenie?
Úplne prvý pocit bol – konečne. Obrazne povedané, dnes sa viac oslavuje začiatok samotnej výstavby ako jej koniec. Proces verejného obstarávania je pomaly zložitejší ako samotná výstavba diaľnice.
Čím to je?
Verejné obstarávanie trvá dlho. Pri tejto diaľnici sa však už zdalo, že stavbu ani nezískame. Vzhľadom na to, že Najvyšší súd rozhodol o vylúčení spoločností, ktoré boli súčasťou kartelovej dohody, z verejnej súťaže, oslovil investor ďalšieho uchádzača v poradí, ktorým bolo naše združenie. Išlo teda o víťazstvo na poslednú chvíľu.
V súťaži ste skončili na druhom mieste, keď ste ponúkli sumu približne 255 miliónov eur. Prvá Skanska pritom ponúkla približne 190 miliónov. Namietali ste jej príliš nízku cenu. Z čoho ste vychádzali?
Vedeli sme, akým spôsobom sme naceňovali ponuku a akým spôsobom sme napočítali náklady. Keď sme videli cenu nášho konkurenta, bolo to podozrivé. Išlo len o predpoklad, ktorý však potvrdilo aj rozhodnutie ÚVO vo veci našej námietky.
Táto stavba sa súťažila dvakrát. Napríklad aj spomínaná Skanska v porovnaní s prvou súťažou dvihla svoju ponuku takmer o 30 miliónov.
Prvé a druhé kolo sa nedajú porovnávať. V druhom totiž Národná diaľničná spoločnosť pridala do súťaže ďalšie objekty.
Je vaša cena reálna?
Áno, ide o reálnu cenu.
V zajtrajších Hospodárskych novinách sa dočítate:
- Akú skutočnú cenu majú naše diaľnice?
- Prečo sú lacné diaľnice vlastne drahé
- Kto najviac dopláca na cenovú vojnu
Viac informácií o slovenských diaľniciach nájdete v tlačených HN.
Alebo si môžete jednoducho objednať pdf vydanie cez SMS na váš mail TU.