Parndorf, Brno a najnovšie aj slovenské Voderady. Konkurencia medzi outletovými centrami sa zhusťuje a o víťazovi podľa odborníkov napokon aj tak rozhodne ponuka i ceny. „One Fashion Outlet môže slúžiť ako jedno z lokálnych outletových centier na Slovensku. Má výhodnú polohu v tesnej blízkosti diaľnice a do karát mu hrá aj otvorenie pred Vianocami,“ vysvetľuje analytik agentúry prieskumu trhu Terno Ľubomír Drahovský s tým, že outlet má šancu sa uživiť, ale odlev zákazníkov rakúskemu Parndorfu, ktorý je niekoľkonásobne väčší, nespôsobí.
Lesk značiek
Na jednej strane 42-tisíc štvorcových metrov nákupnej plochy v Rakúsku, ale na druhej strane nedeľné nakupovanie a dlhšie otváracie hodiny vo Voderadoch. Parndorf si v tomto malom súboji o slovenského zákazníka tiež verí a na otázku o možnom odleve tejto klientely priamo ani neodpovedá. „Sme jednodňovou destináciou, vďaka čomu sme si vybudovali silnú a lojálnu základňu zákazníkov aj na Slovensku,“ tvrdí pre HN vedúci manažér McArthurGlen Designer Outlet Parndorf Mario Schwann. Posledné slovo však budú mať jednotlivé značky. „Slovenská konkurencia zatiaľ štartuje s výhodou nedeľných nákupov a nového dizajnu. Mix nájomníkov bude však rozhodujúci,“ myslí si Alexander Rafajlovič, odborník poradenskej spoločnosti Cushman & Wakefield.
Konkurenčný mier
Podľa Ľubomíra Drahovského sa One Fashion Outlet stane lokálnym centrom, no nie dominantným. Podobné outlety podľa neho môžu vyrásť pri Košiciach či Dolnom Kubíne. Na pláne je už konkurencia hneď pri neďalekom Senci. Spoločnosť Ipec Group tam plánuje postaviť D1 Outlet City. Práve s týmto centrom sa Voderady predbiehali, kto skôr otvorí a kto si zazmluvní zaujímavejšie značky. Spočiatku boli misky váh naklonené Sencu, ten sa však medzičasom špecializoval na taliansku módu a posunul dátum otvorenia na júl budúceho roka. „Nemôžem povedať, že by nás to tešilo, ale určite nás to nedesí. My nie sme na okraji bratislavskej nákupnej zóny. To skôr Voderady,“ hovorí generálny riaditeľ Ipec Group Ivan Čarnogurský.
Aj ďalšie centrum
Odborníci však práve vďaka odlišnosti ponuky dávajú šancu na prežitie obom slovenským centrám aj napriek tomu, že sa nachádzajú od seba iba pár kilometrov. „Tým, že sú obe veľmi odlišné, nevidím zatiaľ dôvod, prečo by mali byť neúspešné,“ vysvetľuje analytik spoločnosti Home Credit Michal Kozub s tým, že v prípade veľkej podobnosti značiek by bola ich dlhodobá existencia v takej tesnej blízkosti náročná. „Zatiaľ máme desať značiek. Sú medzi nimi aj veľmi známe talianske značky, nechcem však prezrádzať konkrétne mená,“ pokračuje Ivan Čarnogurský. Senec by mal mať po otvorení prvej fázy okolo 10-tisíc štvorcových metrov, jeho konkurent pri Voderadoch v súčasnosti láka na 15-tisíc štvorcových metrov nákupnej plochy.