Až tretina generálnych riaditeľov firiem zo 70 krajín sveta sa obáva, že ostatní členovia užšieho vedenia spoločnosti nie sú v dostatočnom kontakte so zákazníkmi a nepoznajú ich potreby. V budúcnosti tak väčšina šéfov plánuje priamo zapojiť svojich zákazníkov do tvorby firemnej stratégie. Ukázal to najnovší prieskum C-Suite Study 2013 od spoločnosti IBM.
Podľa prieskumu plánuje až 60 % generálnych riaditeľov a riaditeliek firiem v najbližších troch až piatich rokoch priamo zapojiť svojich zákazníkov do tvorby firemnej stratégie, zatiaľ čo v súčasnosti to robí 43 % šéfov spoločností. "Generálni riaditelia spoločností sú už dnes pripravení odovzdať zákazníkom kontrolu aj nad takou zásadnou rozhodovacou oblasťou, ako je vývoj obchodnej stratégie spoločnosti," približuje výsledky prieskumu generálny riaditeľ IBM Slovensko Branislav Šebo.
Zákazníci podľa generálnych riaditeľov majú a s ďalším rozvojom digitálnych technológií budú mať oveľa väčší podiel na riadení firiem. Ich vplyv by podľa členov najužšieho vedenia firiem mohol ísť až za hranice tradičných aktivít, ako je spoluúčasť na vývoji nových produktov. "Z výsledkov C-Suite Study ďalej vyplýva, že firmy, ktoré sú v súčasnosti úspešné, oveľa častejšie a intenzívnejšie spolupracujú so zákazníkmi už dnes," dodáva Šebo.
Prieskum taktiež ukázal, že vplyv na rozvoj vzťahov medzi zákazníkmi a spoločnosťami má aj digitálna komunikácia. Približne 54 % vrcholových manažérov spoločností sa chce v najbližších troch až piatich rokoch sústreďovať na individuálny kontakt so zákazníkmi, pričom chcú s nimi nadviazať dialóg. Približne 88 % respondentov v prieskume chce v horizonte najbližších rokov posilniť svoju digitálnu komunikáciu so zákazníkmi.
Šéfovia firiem taktiež kladú veľký dôraz aj na technológie. Z prieskumu vyplýva, že 84 % manažérov informačných technológií plánuje v blízkej budúcnosti investovať do riešení na podporu mobility a analytických nástrojov.