StoryEditor

Ahonen: Sociálne dáta sú čierne zlato 21. storočia

26.09.2013, 23:59

Najviac o človeku povie jeho mobil a sociálne siete. A tieto údaje budú veľmi cennou komoditou. Tomi Ahone, svetovo najuznávanejšia autorita v odvetví mobilného marketingu, dokonca tieto dáta označil ako čierne zlato 21. storočia. A firmy, ktoré ich zbierajú a analyzujú, budú v budúcnosti významnejšie a väčšie, ako sú dnes napríklad mobilní operátori.

 

Stopa verzus identita

Využívanie mobilov v mobilných sieťach generuje bohatšie dáta o ľudskom správaní, ako akékoľvek bankové služby, vernostné karty, história kreditných kariet či marketingové výskumy. Uvedomujú si to aj také firmy, ako Google či Apple a starostlivo tento trend sledujú.

Ahonen na 4. ročníku konferencie o mobilnom marketingu MMMMXIII, ktorú organizovali Hospodárske noviny v spolupráci so spoločnosťou mSolutions, vysvetlil, že je veľký rozdiel medzi dátami, ktoré hovoria len o našej digitálnej identite, a dátami, ktoré sú našou digitálnou stopou. Digitálna identita o nás prezrádza len vek, pohlavie či bydlisko, nie naše záujmy, čo radi robíme, kde sa nachádzame… Využiteľné informácie pre marketing o nás prezrádzajú práve digitálne stopy, ktoré za sebou zanechávame prostredníctvom sociálnych statusov, likeov, checkinov či mobilných platieb.

 

Mobilné bankovníctvo

Radovan Ako z VÚB banky vysvetlil rozdiely v tom, ako vyzerá budúcnosť mobilného bankovníctva pre klienta a ako pre banku – každý si to totiž predstavuje inak:„Ľudia nemajú radi banky. Kvôli mobilnému bankovníctvu však klient banku nezmení. Ak ho však už má, musí s ním byť spokojný. Taká je situácia dnes.“ Čo teda chce klient? Jednoduchosť, zrozumiteľnosť a použiteľnosť. Chce mať presne to, čo potrebuje, a musí to rýchlo nájsť. A hlavne zadarmo.

A čo banky?„Mobilné bankovníctvo chceme. Nechceme však vysoké náklady, pretože prioritu majú iné kanály, ktoré obslúžia viac klientov,“ povedal Ako. Bankám ide predovšetkým o zvýšenie imidžu cez inovácie, resp. zníženie konkurenčnej nevýhody, zvýšenie spokojnosti klientov a chcú byť atraktívne pre mladých. Zároveň však ide o biznis, preto potrebujú pokryť čo možno najviac platforiem s najnižšími nákladmi.

 

Technológie na obliekanie a internet vecí

Najpopulárnejšími formami súčasného mobilného marketingu sú aplikácie a ich využitie na komunikáciu firiem, ale aj marketing na mobilnom webe. Živou témou sú tiež geolokačné služby (Foursquare, Facebook Places,...) vďaka ktorým vie napríklad majiteľ prevádzky upútať potenciálnych zákazníkov vo svojom okolí viacerými spôsobmi. Podľa Pavla Magica, produktového manažéra spoločnosti Sygic, sa však aktuálne globálne nachádzame v „inovačnej depresii“ – dosiahli sme už istý stupeň vývoja smartfónov a ďalšie zlepšenia prichádzajú veľmi pomaly. Veľa pozornosti sa preto presunulo na tzv. wearables, technológie, ktoré môžeme nosiť (okuliare od Googlu,„smarthodinky“ od Samsungu či Nissanu,...). Podľa Magica nás v blízkej budúcnosti čaká masové rozšírenie ďalšieho vývojového stupňa internetu, vďaka ktorému budú medzi sebou vedieť komunikovať aj samotné zariadenia pripojené do siete.

01 - Modified: 2005-06-26 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Zmena na HNClube
01 - Modified: 2022-03-27 19:07:26 - Feat.: - Title: Vojenský konflikt mení trh s ropou 02 - Modified: 2022-01-02 10:23:38 - Feat.: - Title: Zlato a striebro minulý rok zlacneli. Ceny priemyselných kovov či ropy naopak vystrelili nahor 03 - Modified: 2021-12-27 16:43:06 - Feat.: - Title: Po otrase nastal nárast. Ropa zdražuje v dôsledku miernejších obáv z dopadov omikronu 04 - Modified: 2021-07-29 07:15:50 - Feat.: - Title: Slovensko má prvé zlato! Zuzana Rehák Štefečeková ovládla trap žien a vytvorila svetový rekord 05 - Modified: 2020-08-19 07:10:01 - Feat.: - Title: Ďalší prepad čierneho zlata?
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
24. november 2024 13:56