StoryEditor

Farmafirmy minuli u nás na reklamu viac ako 20 miliónov eur

12.03.2015, 17:10
Autor:
TASRTASR

Farmaceutické firmy minuli vlani na propagáciu voľnopredajných liekov proti chrípke a prechladnutiu viac ako 20 miliónov eur. Vyplýva to z monitoringu Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia, ktorá vychádzala z oficiálnych cenníkov médií.

Zadávatelia reklám využívali na propagáciu produktov tejto kategórie najmä televíziu, ukázal prieskum. Na reklamu v nej minuli firmy 98 percent celkových výdavkov, jedno percento sa ušlo na reklamu v printe a rádiu.

Do reklamy v médiách firmy najviac investovali v mesiacoch január, február a október, december, kedy minuli 90 percent svojich rozpočtov. "Najsilnejším mesiacom bol november, keď sa preinvestovalo 25 percent z celoročných výdavkov na reklamu v tejto kategórii," informovala TASR Vladimíra Bunčáková z TNS Slovakia.

Na medikamenty uľavujúce od príznakov chrípky a nachladnutia odvysielali vlani televízie takmer 27.000 spotov v celkovej dĺžke 161 hodín. Printové médiá uverejnili 60 inzerátov na 30 stranách. V rádiu bolo odvysielaných necelých 700 reklamných spotov v celkovej dĺžke takmer 4,5 hodiny.

Najväčším zadávateľom reklám bola spoločnosť Boehringer Ingelheim, ktorá na reklamu minula 2.323.706 eur. Po nej nasleduje firma Johnson & Johnson s výdavkami vo výške 2.127.588 eur. Tretí najväčší výdavok peňazí, a to 2.046.159 eur, zaznamenala spoločnosť Novartis Pharma.

Monitoring reklamných výdavkov nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie, informovala Bunčáková. TNS Slovakia aktuálne monitoruje deväť celoštátnych televíznych a päť celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 140 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 360 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od desiatich out-of-home agentúr, dvoch kino spoločností a jedného mediálneho zastupiteľstva, ktoré zastrešuje 27 tematických televíznych staníc.

 

 

01 - Modified: 2007-04-11 13:36:53 - Feat.: 0 - Title: Odbory firmy Škoda Auto odkladajú štrajk, rokujú ďalej
01 - Modified: 2025-04-29 14:33:04 - Feat.: - Title: AstraZeneca plánuje rozšíriť výrobu v USA, chce zmierniť vplyv ciel na farmaceutický priemysel 02 - Modified: 2025-04-25 12:55:00 - Feat.: - Title: Spotreba liekov stúpla. Vlani na ne išli viac ako dve miliardy eur 03 - Modified: 2025-04-17 07:20:01 - Feat.: - Title: Rezervácia liekov cez mobilnú aplikáciu sa rozširuje, úrad už nemá súťažné obavy 04 - Modified: 2025-04-17 05:56:18 - Feat.: - Title: Ekonomicky najrizikovejšie sú opäť lieky, minimálne jedna poisťovňa plánuje výplatu dividendy 05 - Modified: 2025-04-15 09:01:00 - Feat.: - Title: Koľko zaplatíte za lieky? Nové limity spoluúčasti určujú, kto bude môcť počítať s nižšími úhradami
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. máj 2025 23:54